دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 دی 1397 - 10:41
کوشکی در گفتگو با آنا:

درک جنگ نرم نیاز به آگاهی دارد

استادیار گروه مطالعات منطقه‌ای دانشگاه تهران گفت: درک جنگ نرم نیاز به آگاهی دارد و این آگاهی بایستی در قشر دانشجو رواج و رونق بیشتری پیدا کند.
کد خبر : 349139

محمد‌صادق کوشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: چندی پیش مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از خانواده‌های شهیدان دفاع مقدس و مدافع حرم فرمودند: « ملت ایران، بیداری خود را حفظ کنند. اینکه آمریکایی‌ها گفتند در سال۹۷ چنین و چنان می‌کنیم، ممکن است فریب باشد؛ ممکن است در سال ۹۷ جنجال بکنند و نقشه را برای سال ۹۸ کشیده باشند. همه، حواسشان را جمع کنند. آمریکا دشمن خبیثی است که دستش با صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه در یک کاسه است. ما باید بیدار باشیم. البته ما قوی‌تر هستیم و آن‌ها تا حالا کاری نتوانسته‌اند بکنند و بعد از این هم نمی‌توانند غلطی کنند.»


استادیار گروه مطالعات منطقه‌ای دانشگاه تهران اذعان کرد: تعبیرات مقام معظم رهبری در خصوص نقشه‌های دشمن در سال 98، یک هشدار است. بعید می‌دانم منظور رهبری این باشد که حتماً در یک تاریخ خاص اتفاق خواهد افتاد. اگر دشمن، طرحی را برای تابستان 1397 اجرا کرد و در آن به موفقیتی دست نیافت، دلیلی بر تمام شدن آن طرح نیست. لیکن دلیل بر اجرای آن در تابستان 98 هم نمی‌باشد. آمادگی مردم، مسئولین و قشر دانشگاهی باید همیشگی باشد. 


وی در ادامه افزود: در حال حاضر بخش اعظم تهاجم دشمن، از طریق 40 میلیون گوشی اندروید است که در دست مردم است و اذهان عموم مردم، مدام با شایعات، دروغ، ایجاد فضای یأس و نا‌امیدی و ستیز با انقلاب و دیانت و حکومت دینی در حال بمباران است. این بمباران افکار، بسیار بی‌رحمانه‌تر از حملات یک تابستان داغ و زمستان داغ است. اذهان مردم در فضای اندرویدی به‌صورت چهار‌فصل و شبانه‌روزی توسط یگان‌های جنگ روانی اسرائیل،  بی‌رحمانه در‌حال بمباران است. هم ذهن خودی‌ها، هم ذهن قشر خاکستری و هم ذهن معاندین و مخالفین نظام مورد هجمه‌ سنگین جنگ روانی یگان سایبری صهیونیستی است. 


کوشکی در پایان سخنان خود گفت: این جنگ دائمی است. به‌همین خاطر هر کسی‌ که دلسوز و دل‌بسته‌ نظام و انقلاب است، باید هر لحظه برای دفاع، پیشگیری و حتی پیش‌دستی در مقابل تهاجم دشمن آماده باشد. سطح فعالیت‌های دانشجویی و دانشگاه برای این دفاع و هوشیاری در مقابل تهاجم دشمن در قشر دانشجو، کم است. درک این نبرد نیاز به آگاهی دارد و این آگاهی بایستی در قشر دانشجو رواج و رونق بیشتری پیدا کند.


انتهای پیام/ 4107/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته