دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«فریاد رو به باد» قصه ایمان و تلاش نوجوانی از دروازه‌ غار

مستند «فریاد رو به باد» قصه ایمان و تلاش نوجوانی از دروازه‌ غار را به خوبی به نمایش می‌گذارد.
کد خبر : 348308
2c807bdf-fc9c-4771-b380-af76da33ad7c.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سینمای گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، جلسه نقد و بررسی مستند «فریاد رو به باد» ساخته سیاوش جمالی و عطا مهراد شامگاه شنبه در خانه سینما برگزار شد.


پس از نمایش این فیلم که جایزه بهترین مستند نیمه‌ بلند بخش بین‌الملل دوازدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت را نیز از آن خود کرده است، سیاوش جمالی یکی از کارگردانان این مستند درباره این فیلم و چگونگی ساخت و ایده آن مطالبی را بیان کرد.


وی گفت: موضوع اصلی در این فیلم ایمان بود؛ اینکه چقدر برای خودش اهمیت قائل می‌شد و دوست دارد تغییر را در خودش ببیند. او خیلی ایمان داشت که خودش را تغییر دهد، مشخصه‌ای که در بسیاری از انسان‌های امروزی کمرنگ شده است.


جمالی افزود: میثم در این فیلم با وجود همه مخالفت‌ها، از محله‌ای نوستالژیک و قدیمی به نام دروازه غار تهران، سودای خوانندگی، آن هم موسیقی زیرزمینی راک و رپ را دارد، اما در نهایت می‌بینیم که در این راه به موفقیت نمی‌رسد هرچند در پایان فیلم نشان داده‌ایم که این راه و ایمان نوجوان همچنان ادامه دارد.


این کارگردان ادامه داد: چند سال پیش یک بار میثم ما را به خانه‌اش برای برگزاری یک اجرای خانگی دعوت کرد و آنجا بود که جرقه ایده تولید این فیلم زده شد و در حقیقت پیش‌تولید فیلم از آنجا آغاز شد. میثم هم‌اکنون دانشجوست و اتفاقاً در مسیری که در هدفش در فیلم بود بسیار نزدیک شده است، اما ما تعمداً در فیلم به آن اشاره نکردیم چراکه هدف ما تنها نشان دادن تلاش و ایمان میثم بود.


وی از علاقه‌اش به سینمای قصه‌گو سخن گفت و اظهار کرد: به همین دلیل با مشورت با عطا مهراد، تصمیم گرفتیم که مستند «فریاد رو به باد» نیز در همین مسیر باشد.


همچنین عطا مهراد دیگر کارگردان این مستند نیز در سخنانی اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی ما از این فیلم این بود که نشان دهیم زندگی در محله‌های این‌چنینی مانند دروازه غار فرق چندانی با بقیه جاهای شهر ندارد و حتی می‌بینیم که با اینکه در محله فقر و اعتیاد و ... زیاد است، اما همدلی و محبت وجود دارد و نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم نیز همان نگرانی‌های سایر بخش‌های تهران است و حتی می‌بینیم که برخلاف تصور عموم از فقر در دروازه غار، میثم لپ‌تاپ دارد و برخی گوشی‌های اسمارت‌فون دارند.


به گزارش آنا، در این نشست پرسش و پاسخ، دیدگاه‌های حاضران نسبت به فیلم مثبت بود.


انتهای پیام/4072/4046/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته