تولید 4 محصول دانشبنیان بهداشتی توسط محققان دانشگاه آزاد
به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نوزدهمین جشنواره پژوهش، فناوری و فنبازار با حضور واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی و واحدهای فناور در محل دائمی نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار شد.
یکی از واحدهای فناور حاضر در نمایشگاه با معرفی چهار محصول آرایشی بهداشتی؛ کرم مو، مداد چشم، جرمگیر دندان و یک محلول شستشوی بدن که تفاوتهای عمدهای با محصولاتی که در بازار دارد در نمایشگاه پژوهش و فناوری حضور یافته است.
فاطمه سیاهمرزکوهی دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج درباره این محصولات به خبرنگار آنا گفت: یکی از ویژگیهای کرمموی این است که پس از یک ماه مصرف، باعث بازگردانی رنگ طبیعی رنگدانههای موی سر شده و بهعنوان نمونه اگر موهای فرد مشکی بوده و سفید شده باشد بعد از یک ماه، رنگ آن برگشته و دوباره مشکی خواهد شد.
وی افزود: برای تجاریسازی محصولات درحال انجام آزمایشها و تستهای بالینی هستیم و پس از اتمام این آزمایشها برای انجام قراردادی به مذاکره خواهیم پرداخت.
مداد تولیدی مخصوص چشم این واحد فناور که باعث افزایش رشد مژه میشود بهعنوان رقیب جدی برای قطره آمریکایی موجود در بازار است که عوارض سنگینی نیز برای تغییر رنگدانه پوست مژه دارد. محصول دانشبنیان تولیدی تماماً گیاهی بوده و این عوارض را ندارد، طول دوره مصرف آن نیز هر شب بهمدت دو ماه است و چهار میلیمتر افزایش رشد مژه دربردارد.
نبود ماده سیلیسیم در جرمگیر دندان تولیدشده توسط این مجموعه دانشبنیان از جمله ویژگیهای محصول فوق به شمار میرود. عدم وجود سیلیسیم در جرمگیر باعث حفاظت از مینای دندان میشود، درنتیجه برخلاف سایر محصولات موجود در بازار هر روز میتوان از این جرمگیر استفاده کرد.
محلول شستشوی بدن تولید شده نیز معطر بوده که ماندگاری آن بهمدت 48 ساعت و پایه این محصول تولید شده نیز گیاهی است.
سیاهمرزکوهی با اشاره به عقد قراردادهای تأمین مواد اولیه بهداشتی کارخانجات ادامه داد: بهدنبال برندسازی نبوده و برای تأمین مواد اولیه کارخانجات تولیدی در حوزه کرم موی سر در حال رایزنی برای عقد قرار داد هستیم. برای هر خطی که وارد چرخه تولید شود، حدود 30 نفر نیروی انسانی بهطور مستقیم و تعداد نفراتی بیش از 30 نفر بهصورت غیرمستقیم اشتغالزایی به همراه دارد.
وی با تأکید بر حضور واحدهای فناور نوپا در نمایشگاه تصریح کرد: این نمایشگاه درصورتی برای شرکتهای دانشبنیان مؤثر و نتایج مطلوبی خواهد داشت که علاوه بر واحدهای فناور، سرمایهگزاران یا شرکتهای صاحب صنایع حضور داشته باشند و واحدهای فناور فرصت رایزنی و مذاکره با سرمایهگزاران را بهدست بیاورد.
این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: حضور صاحبان صنایع و زنجیرههای فروش و بازاریابی در نمایشگاه دستاوردهای فناوری باعث ارتباطگیری بهتر و مستمر واحدهای فناور با نیازهای صنعت میشود. محصولات دانشبنیان موجود برای سنجش بازار و ظرفیتهای موجود در حوزه بهداشتی تولید شده است.
انتهای پیام/4116/ 4007/پ
انتهای پیام/