دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1397 - 17:05
آنا گزارش می‌دهد؛

فراگیری نهضت اسلامی نیجریه نیازمند همبستگی دانشجویان است

سومین گرامیداشت شهدای فاجعه زاریا در حالی برگزار شد که مردم جهان و به‌ویژه مردم ایران به‌صورت کامل از مظلومیت شیعیان آن اطلاع کافی ندارند.
کد خبر : 345957
636808197825636901_lg.jpg

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا- محسن محمدی، سومین گرامیداشت شهدای فاجعه زاریا در حالی برگزار شد که مردم جهان و به‌ویژه مردم ایران به‌صورت کامل از مظلومیت شیعیان آن اطلاع کافی ندارند.


احسان متین‌رزم پژوهشگر مسائل بین‌المللی در 24 آذر 94 طی یادداشتی نوشت «این روزها اخبار شیعیان نیجریه در رسانه‌ها داغ‌تر از همیشه شده است؛ شیعیانی که البته در کشوری چون ایران که مهد تشیع است، خبر و اطلاعی از وجود آنان وجود ندارد و هرازگاهی که حمله‌ای تروریستی به آنان صورت می‌گیرد، خبری از آنان منتشر می‌شود و چندساعتی و شاید هم کمتر، سرجمع همه واکنش‌های ایرانی به آن در قالب محکومیت حمله بیان می‌شود و دوباره فراموش می‌شوند تا حمله تروریستی دیگر و خبری دیگر...»


اکنون بعد از گذشت سه سال دوباره می‌توان نوشت که نهضت اسلامی نیجریه مظلوم بوده و توجه کافی رسانه‌ای به این موضوع نمی‌شود.


از طرفی تشکل‌های دانشجویی ایران نیز باوجود داشتن قدرت تأثیرگذاری و داشتن بدنه دانشجویی فعال نسبت به این موضوع کم‌توجه هستند.


در بین کشته‌شدگان نیجریه حتی فرد مسیحی هم وجود داشت


یوسف کانو از اعضا جنبش اسلامی در نیجریه در جمع دانشجویان خارجی ایرانی به مناسبت گرامیداشت شهدای فاجعه زاریا گفت: حرکت اسلامی نیجریه منحرف نخواهد شد چون حرکت برای عدالت و در راه حق است و رسالت تمام پیامبران الهی و کتاب‌های آسمانی بسط عدالت در جامعه بوده و حرکت اسلامی نیجریه نیز هدفی جز عدالت ندارد.


وی اعلام کرد: در بین کشته‌شدگان راهپیمایی اربعین نیجریه حتی فردی مسیحی هم وجود داشت که نشان می‌دهد این جریان فراتر از مذاهب است و جاذبه این حرکت برای تمام مردم نیجریه وجود دارد.


این عضو جنبش اسلامی نیجریه اضافه کرد: وقتی از خانواده شهدا درباره تأثر و آلامشان سؤال می‌کنیم هیچ‌گونه احساس ناراحتی ندارند و تقدیم اعضاء خانواده خود را در راه آزادی ناخوشایند نمی‌دانند.


فراگیری نهضت اسلامی نیجریه نیازمند همبستگی دانشجویان است


حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، نماینده دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در این جلسه گفت: با توجه به ارتباطی که با پیروان شیخ زکزاکی دارم، دلیل فراگیر شدن محبوبیت شیخ زکزاکی را که رسانه‌ای در اختیار ندارد ویژگی دینداری و مسلمان خوب بودن وی ذکر می‌کنند.


وی خاطرنشان کرد: وجود مسلمان خوبی همچون شیخ زکزاکی سبب هدایت و گرایش 20 میلیون نفر شده و پیروان وی با افزایش مکارم اخلاقی و معرفتی خود می‌توانند حرکت اسلامی نیجریه را گسترش دهند.


نماینده دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد: گسترش این حرکت نیازمند همبستگی بیشتر دانشجویان نیجریه‌ای طرفدار شیخ زکزاکی و همبستگی و همیاری سایر دانشجویان دارد.


نقض حقوق بشر از نوع سعودی


نقض آشکار حقوق شیعیان نیجریه و کشتار وسیع مسلمانان توسط ارتش این کشور رنگ و بوی هدایت‌شده دارد و به‌نوعی شبیه اقدامات حاکمان آل‌سعود در یمن است.


ارتش نیجریه بدون هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای با یورش وحشیانه به شیعیان محل زندگی فقیرانه و ساده شهروندان را تبدیل به صحنه جنگ کردند.


استفاده از سلاح جنگی و حتی تیربار کالیبر 50 برای مواجهه با شیعیان زاریا نشان‌دهنده نیت خصمانه و تدارک قبلی ارتش نیجریه در قبال مسلمانان این کشور دارد.


بر اساس شواهد موجود در جریان قتل‌عام مسلمانان در نیجریه یگانی از گارد ویژه ریاست جمهوری این کشور حضور داشت و نیروهای نظامی سرکوبگر عمدتاً در قبال افراد غیرمسلح مقابل خود شلیک به سر را در دستور کار خود داشتند درحالی‌که بر اساس قوانین بین‌المللی استفاده از سلاح جنگی برای دفاع توجیه دارد و حتی در مقابل معترضان نیز از سلاح جنگی استفاده نمی‌شود.


سفر مشکوک و محرمانه ژنرال توکور بوراتای رئیس ستاد ارتش نیجریه به تل‌آویو و بحث در مورد جنبش اسلامی نیجریه که توسط روزنامه‌های صهیونیستی افشا شد در کنار اظهارنظر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی که در مصاحبه‌ای با روزنامه واشنگتن‌پست اظهاراتی کرده بود «برای بریدن دست جمهوری اسلامی ایران از قاره آفریقا خودشان این کار را کردند.» نشان می‌دهد دست‌هایی از سوی رژیم صهیونیستی و سایر عوامل خارجی در پشت این فجایع هستند.


همراهی مجامع بین‌المللی و کشورهایی که ادعای جامعه جهانی بودن را دارند با دولت نیجریه در کشتار مسلمانان نباید امری غیرعادی تلقی شود چراکه جنایت‌های تکفیری‌های داعش علیه مردم سوریه، قتل‌عام و بمباران مردم بی‌دفاع یمن و روا داشتن ظلم 70 ساله به مردم بی‌دفاع فلسطین همواره از سوی این مجامع بین‌المللی دیده نشده است.


انتهای پیام/4115/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته