دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1397 - 14:30
حجت‌الاسلام بصیری:

جوانان شیعه و سنی در پیشبرد کشور با هم برابر هستند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان با اشاره به برگزاری نشست علمی وحدت گفت: فعالیت‌های عملی در راستای وحدت انجام شود.
کد خبر : 328502
1397090110291272315961894.jpg

حجت‌الاسلام هادی بصیری در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به برگزاری نشست علمی چهل سال خدمات انقلاب اسلامی در حوزه وحدت مذاهب در دانشگاه گیلان گفت: امروز یک نشست علمی با حضور اساتید اهل سنت و شیعه و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه گیلان برگزار شد که طی این نشست در پانل علمی رسالت و نقش انقلاب اسلامی در ایجاد وحدت بین مسلمانان پس از پیروزی انقلاب اسلامی بررسی شد.


وی در ادامه افزود: برای ایجاد وحدت در جامعه دو دسته اقدام نظری و عملی نیاز است؛ برگزاری گفتگوها و نشست‌های علمی در دانشگاه‌ها و سطح جامعه ازجمله اقدامات نظری موردنیاز برای گسترش وحدت در جامعه اسلامی به حساب می‌آید.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان بیان کرد: در کنار اقدامات نظری و برگزاری همایش‌ها، انجام فعالیت‌های عملی نیز برای گسترش وحدت ضروری است که در این راستا انجام مناسک مشترک و برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشترک را می‌توان نام برد.


بصیری خاطرنشان کرد: هرچند تاکنون اقدامات بسیار خوبی برای اتحاد اقوام و مذاهب در کشور انجام شده است با این همه انجام برنامه‌های مشترک و فعالیت‌های عملی باید تا جایی پیش رود که وحدت به یک امر عادی تبدیل‌شده و هرگونه حس دوگانگی از بین برود.


وی تأکید کرد: جوانان شیعه و سنی باید بدانند که نسبت به پیشبرد اهداف نظام و پیشرفت کشور با هم برابر هستند و مسئولیت مشترکی دارند البته این مسئولیت در دانشگاه‌ها وجود دارد و در سایر برنامه‌ها نیز باید نهادینه شود.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان با اشاره به استقبال از نشست علمی وحدت تصریح کرد: این نشست همراه با برنامه جشن میلاد رسول اکرم(ص) بود قریب به‌اتفاق اساتید و دانشجویان حاضر در نشست تأکید کردند که به برگزاری یک نشست اکتفا نشود و اجرای این‌گونه برنامه‌ها استمرار داشته باشد.


بصیری در پایان سخنان خود با اعلام اینکه تاکنون در دانشگاه گیلان اختلافی بین مذاهب مختلف وجود نداشته است، گفت: یکی از برنامه‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان اجرای برنامه‌های وحدت‌آفرین به‌ویژه با استفاده از دانشجویان خارجی حاضر در دانشگاه گیلان است.


انتهای پیام/4107/
 


انتهای پیام/

برچسب ها: وحدت
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
محمد علی وارسته
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴
۰
شیعه یا سنی چه فرق داره همه متعلق به این سرزمینند و باید برای احقاق اهداف کشور تلاش کنند
نوید محمدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴
۰
آنچه مهم است وحدت است خیلی ها نمیخواهند منو تو ما نشویم خانه اسش ویران باد.
هلدینگ شایسته