دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1397 - 04:34
مطالبه‌نگار/1

رسالت دانشجو پیروی از آرمان‌ها و اهداف ابتدای انقلاب است

تکلیف نسل جوان کنونی و دانشجویان این است که هدف و مسیر ابتدای انقلاب را در همان جهت‌گیری، به سوی تکاملِ بیشتر ادامه داده و پیش ببرند.
کد خبر : 328188
42934_523.jpg

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سال‌هاست که جلسه دیدار تشکل‌های دانشجوی با مقام معظم رهبری برپاست و ایشان هرسال توصیه‌ها و مطالبات خود از جریان دانشجویی را مطرح می‌کند.


عمل به این توصیه‌ها و مطالباتی که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح می‌شود موضوع این نگارش نیست. خبرگزاری آنا ازاین پس در قالب مطالبه‌نگار به بیان این مطالبات می‌پردازد.


مقام معظم رهبری در دیداری که سال 90 انجام شد نسل جوانی که قرار است آینده کشور را در اختیار داشته باشند را به تلاش برای رسیدن به صلاحیت علمی و عملی توصیه کرد.


ایشان در بخشی از سخنان خود می‌فرماید: «نسل جدید اگر بخواهد مسئولیت را به عهده بگیرد، خودش باید وارد میدان شود. منتها وارد میدان شدنش به چه معناست؟ صلاحیت کسب کند؛ صلاحیت علمی، صلاحیت عملی، صلاحیت حضور در میدان. برخی کار علمی کرده‌اند، عالم هستند، دانشمند هستند؛ اما اهل دردسرِ ورود در میدان‌های عملیاتی نیستند. اگر کسی می‌خواهد واقعاً به مسئولیت‌های کشور دست پیدا کند و این را برای خودش مهم می‌داند، صلاحیت‌هایی لازم دارد؛ صلاحیت علمی لازم دارد، صلاحیت عملی لازم دارد، انگیزه‌ی ورود در میدان هم لازم دارد.»


در ادامه ایشان مسیر و هدف انقلاب را تغییرناپذیر دانست و هدف فعلی را همان خط اصلی ابتدای انقلاب دانستند. رهبر معظم انقلاب در این خصوص عنوان می‌کنند: «شما جوان‌ها، احتمالاً هیچ‌کدامتان در آغاز انقلاب در این دنیا نبودید، دوره‌ انقلاب را ندیدید، دوره‌ی جنگ را ندیدید، زمان امام را درک نکردید؛ اما خط، همان خط است؛ راه، همان راه است؛ هدف، همان هدف‌هاست؛ مطالبی که گفته می‌شود، درست همان مطالبی است که آن روز اگر می‌خواستیم بگوییم، می‌گفتیم.»


ایشان ادامه می‌دهند: «از حالا به بعد تکلیف نسل جوان کنونی و عمدتاً دانشجویی همین است که این خط را در همان جهت‌گیری، به سوی تکاملِ بیشتر ادامه بدهد و پیش ببرد. این مشخص می‌کند که در محیط دانشجویی تکلیف ما چیست.»


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه نسل جوان را به آینده‌سازان کشور عنوان کرده و فرمودند: «کار مال شماست. این نسلی که ما در آن حضور داشتیم و فعال بودیم و نیروی جوانی داشتیم و جوانی‌مان را مصرف کردیم، رو به اضمحلال است؛ نسلی که امروز این حقیقت را تحویل می‌گیرد، شما هستید؛ جوان‌ها و دانشجوهای امروز هستند. در آینده مسئولیت‌های کشور با شماست. طراحان کشور، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان، شما خواهید بود. می‌توانید همین راه را ادامه بدهید، آن را به تکامل برسانید، از ظرفیت‌های استفاده نشده استفاده کنید و خلأها را پر کنید.»


انتهای پیام/4007/خ


انتهای پیام/

برچسب ها: مطالبه‌نگار
ارسال نظر
هلدینگ شایسته