دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1397 - 11:54
امینی:

ایران رتبه نخست استانداردنویسی را در منطقه دارد

مدیرکل دفتر نظارت بر استانداردهای صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال گفت: ایران در منطقه در زمینه استانداردنویسی رتبه اول و در جهان رتبه 22 را دارد.
کد خبر : 324689

به گزارش خبرنگار حوزه علم و فناوری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، غلامرضا امینی در آیین گشایش چهارمین جشنواره علم برای همه که صبح امروز در موزه ملی علوم و فناوری برگزار شد، گفت: انقلاب چهارم انقلابی است که در آن مرزهای فناوری جابه‌جا می‌شود و باید در همه صنایع، فناوری رسوخ کند و استانداردهای لازم وجود داشته باشد. توسعه استانداردها معمولاً در کشورهایی است که توسعه اقتصادی نیز دارند، لذا این کشورها به استاندارد توجه ویژه می‌کنند و از مواد غذایی سالم استفاده می‌کنند.


وی افزود: زمانی می‌توان انتظار داشت که جامعه‌ای سالم باشد که از مواد غذایی سالم استفاده کند و عموم افراد جامعه بتوانند به این مواد سالم دسترسی داشته باشند.


دبیر علمی جشنواره علم برای همه و مدیرکل دفتر نظارت بر استانداردهای صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال در ادامه گفت: امنیت غذایی یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه شود و باید در حوزه ایمنی غذایی، استانداردهای کافی وجود داشته باشد. خوشبختانه کشور ما کشور توانمندی در حوزه ایمنی غذاست و رتبه ما در منطقه در زمینه استانداردنویسی اول و در جهان نیز رتبه 22 است.


وی اضافه کرد: سال گذشته در استانداردنویسی رتبه 23 دنیا را داشتیم که امسال توانستیم یک رتبه ارتقا پیدا کنیم؛ اما آیا این استانداردنویسی‌ها به‌خوبی در جامعه به‌کار گرفته می‌شود؟


امینی ادامه داد: این جشنواره می‌تواند کمک کند تا از استانداردنویسی با توان علمی استفاده کنیم و نباید فراموش شود که برچسب مواد غذایی و اطلاعات تغذیه‌ای آن، اهمیت زیادی دارد. بیش از 6 هزار و 500 واحد غذایی تحت پوشش دفتر نظارت بر مواد غذایی هستند و نزدیک به 16 هزار پروانه و مجوز برای آنها صادر شده است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان نیز توجه کنند کالاهایی که مورد مصرف قرار می‌گیرد، باید پروانه بهداشتی وزارت بهداشت را داشته باشند و اگر خواسته‌های کیفی آنها از کالای استاندارد تأمین نشده، حتماً به سایت ملی استاندارد مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند.


انتهای پیام/4085/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته