دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع):

شورای نگهبان با رد CFT نگذارد ضربات مهلکی به نظام وارد شود

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) تأکید کرد: شورای نگهبان با رد CFT نگذارد ضربات مهلکی به نظام جمهوری اسلامی وارد شود.
کد خبر : 317434
426634_400.jpg

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،  نوید عمیدی در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به تصویب لایحه CFT در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس باید به صلاح کشور و مردم فکر کند نه اینکه از دشمن تبعیت کند. 


وی افزود: پس از شکست برجام متأسفانه بار دیگر حل مشکلات کشور به سازش با غرب گره زده شد. متأسفانه پس چشم‌دوختن به سرآب برجام نتوانستیم نتیجه‌ای به دست آوریم و صنعت هسته‌ای کشور که حاصل خون شهدا بود بسته شد. 


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: CFT نه تنها باعث بهبود زندگی مردم نمی‌شود بلکه اطلاعات محرمانه نیز در اختیار دشمن قرار می‌گیرد و در زمانیکه نیاز به دور زدن تحریم‌ها باشد، قادر به انجام کاری نخواهیم بود. 


عمیدی گفت: این توافق دو سال پیش با امضای طیب‌نیا اجرایی شده بود؛ اگر قرار بود تغییری ایجاد کند از همان زمان تاکنون تحولی ایجاد می‌کرد. از دو سال پیش همواره نخبگان،‌استادان دانشگاه هشدار می‌دادند و مطالعات خود را بر روی این معاهده ننگین ارائه می‌دانند. متأسفانه در این چند ماه با تخطئه صاحب‌نظران سعی شد صدای آنها خاموش شود و حتی برخی از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شدند. 


وی با اشاره به عدم تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان گفت:‌ متأسفانه اراده‌ای در این زمینه وجود ندارد و از کرسی ریاست مجلس اعلام می‌شود که آرای نمایندگان مخفی است و با خیال راحت به لایحه CFT رأی داده شود. اقدامات این چنینی سفره مردم را تنگ‌تر و زندگی را برای آنها دشوارتر خواهد کرد. 


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) افزود: متأسفانه در جریان تصویب این لایحه که نمایشی از سوی رئیس مجلس کنونی بود و مشابه آن را در زمان تصویب برجام مشاهده کرده‌ بودیم، وزیر امور خارجه به صراحت اعلام کرد که با این لایحه تضمینی برای حل مشکلات کشور نیست و فقط بهانه از آمریکایی‌ها گرفته می‌شود. چطور چنین حرفی از سوی وزیر امور خارجه نظام جمهوری اسلامی اعلام می‌شود، این حرف کاملاً مغایر با اهداف تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران است. 


عمیدی بیان کرد: امروز دیگر فرصت امتحان نمایندگان مجلس و رئیس آن به پایان رسید و به‌جز 120 مخالف این لایحه بقیه نمایندگان روسیاه هستند. اکنون فقط شورای نگهبان با رد CFT فرصت دارد با توجه به منافع ملی اجازه ندهد که ضربات مهلکی به نظام جمهوری اسلامی ایران وارد شود. 


انتهای پیام/4040


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب