دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1397 - 09:41
روایت اینستاگرامی از جلسه سه ساعته با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

شورای عالی انقلاب فرهنگی زیر تیغ نقد/ از کم‌کاری برادرزاده نماینده مجلس تا انتقاد به ساختارها

گزارش کرسی‌های نظریه‌پردازی، پذیرفتن ضعف‌های شورا، کم‌کاری رئیس کمیسیون طرح و مشاوره که برادرزاده یکی از نمایندگان مجلس است از جمله مباحثی است که در جلسه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعضای دفتر تحکیم وحدت مطرح شد.
کد خبر : 310125

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان نهاد متولی فرهنگ کشور، به‌ویژه دانشگاه‌ها محسوب می‌شود. سال‌هاست که تشکل‌های دانشجویی و برخی دانشگاهیان انتقاداتی به عملکرد و نحوه پاسخگویی این نهاد در قبال جامعه دانشگاهی دارند.


اما نمایندگان تشکل‌های دانشجویی این‌بار نقدهای خود به این نهاد را در دیدار با مقام معظم رهبری و در محضر ایشان عنوان کردند و خواستار پاسخگویی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به مطالبات جنبش دانشجویی شدند.


ظاهراً انتقادات کارساز افتاده است و محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی روز گذشته با اعضای اتحادیه دفتر تحکیم وحدت جلسه‌ای برگزار کرده است.


علی دهقان دبیر این اتحادیه در پست اینستاگرامی خود به روایتی از این جلسه پرداخته است:


«جلسه با مخبر! پس از قرائت متن دفتر تحکیم وحدت توسط دبیر وقت اتحادیه (اسماعیل کوهی مقدم) جلوی حضرت آقا در دیدار دانشجویی امسال، دبیرشورای‌عالی انقلاب فرهنگی که نقدها به شورا را در مقابل رهبری از تحکیم شنیده بود پیشنهاد جلسه‌ای می‌دهد و بچه‌ها هم از خدا خواسته می‌پذیرند تا نتیجه کار جدی حدوداً یکساله‌شان، بر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را در جلسه با دبیر شورا مطرح کنند و زمان می‌گذرد و می‌گذرد و پس از حدود چهار ماه بالاخره جلسه تشکیل می‌شود.


قبلِ جلسه پیش‌بینی می‌کردیم یک ساعت یا نهایتاً یک ساعت و نیم جلسه با دکتر طول بکشد و نهایتاً هم مثل جلسه با بقیه مسئولین، خروجی خاصی نداشته باشد و فقط ژست انتقادپذیری بگیرند و تمام! که خوشبختانه اینطور نبود و بیش از یک ساعت و نیم از جلسه گذشته بود که خودشان پیشنهاد جلسه بعدی رو دادند...!


ابتدای جلسه، گزارشی از کرسی‌های نظریه‌پردازی دانشجویی حول موضوع جایگاه و ساختار شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که در یکسال گذشته برگزار کرده بودیم، ارائه شد و بعد از آن هم نقدهای جدی و متقنی را در حوزه زنان، آسیب‌های اجتماعی، علوم انسانی اسلامی و سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها و ارتباط حوزه و دانشگاه، ساختار شورا، دبیرخانه شورا و شخص دبیر شورا و قدرت و بودجه‌ای که دارد، مطرح کردیم و منتظر توضیح و پاسخ شدیم.


دکتر یک جاهایی پاسخ داد، یک جاهایی از خودش و شورا تعریف کرد، یک جاهایی پیچوند، یک جاهایی گلایه کرد و گفت نمیشه بیش از این کاری کرد و یک جاهایی هم صادقانه پذیرفت که ضعف دارند.


یک نکته جالب از جلسه این بود که از ایشون پرسیدیم که رئیس کمیسیون طرح و مشاوره دانشجویی شورای‌عالی کیه؟ و چرا تا الان سراغ ما نیومده و هیچ ارتباطی نداشته با تشکل‌های دانشجویی؟ که متوجه شدیم ایشون بیش از سه سال پیش برادرزاده علی مطهری را مسئول این کمیسیون کردن!!! در پاسخ به عدم ارتباط با تشکل‌های دانشجویی هم ابتدا گفتند که آقای مطهری کسالت دارند چندماهه!! و بعدش هم گفتند که قبول دارند که ضعیف کار کرده و قراره که ایشون عوض بشه.


خلاصه جلسه همراه بود با چند تا پیشنهاد جدی برای اصلاح یا بهبود ساختار فعلی شورای‌عالی توسط ما و از طرف دیگر هم دکتر، در سه موضوع از ما دعوت به همکاری کردند که طرح پیشنهاد بدیم و از آنجایی که ایشون به کلی از نقدهای ما پاسخ ندادند و کلی از صحبت‌های ما هم باقی موند، در همین جلسه تاریخ جلسه بعدی با ما را تنظیم کردند و قرار شد یک ماه دیگه دوباره ایشان رو ببینیم.


انتهای پیام/4007/ن






انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته