دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1397 - 01:45

نارضایتی دانشجویان بریتانیایی از دانشگاه‌ها

نتایج بررسی‌های جدید کاهش رضایت دانشجویان بریتانیایی از دانشگاه‌های این کشور را نشان می‌دهد.
کد خبر : 305924

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از تاپ‌یونیورسیتی، نتایج مطالعات دانشجویی حاکی از آن است که 83 درصد دانشجویان بریتانیایی از دروس دانشگاهی خود رضایت دارند. با وجود این که نتایج رقم بالایی را نشان می‌دهند اما میزان رضایت دانشجویان نسبت به نظرسنجی سال 2016 کاهش داشته است. رضایت دانشجویان بریتانیایی از دروس دانشگاهی در سال 2016 حدود 86 درصد بود.


این رقم در ولز نسبت به باقی بریتانیا بالاتر است، 86 درصد از دانشجویان ولزی از کلاس‌ها و دروس‌ دانشگاه خود راضی هستند. یک دانشگاه‌ اسکاتلندی توانست مقام اول در رضایت دانشجویان را کسب کند، 94 درصد از دانشجویان دانشگاه سنت‌اندروز از کلاس‌ها و دروس این دانشگاه اسکاتلندی راضی هستند.


این نظرسنجی از 320 هزار دانشجوی سال آخر کارشناسی پرسیده شد بنابراین نظر 70 درصد از جمعیت دانشجویی در بیش از 400 دانشگاه و کالج بریتانیایی را نشان می‌دهد. این نظرسنجی شامل 27 سؤال مرتبط با تجارب دانشگاهی از جمله فرصت‌های آموزشی، ارزیابی و بازخورد و حمایت دانشگاهی آنها بود.


با وجود این که درصد رضایت کلی دانشجویان کاهش داشته است اما نرخ رضایت همچنان بالاست. مسئولان دانشگاه باید بیشتر تلاش کنند تا همه دانشجویان بتوانند دوره تحصیلات با کیفیتی را تجربه کنند تا زندگی و آینده شغلی آنها تأمین شود.


در این نظرسنجی دانشگاه اسکاتلندی سنت‌اندروز با 94 درصد رضایت در مقام اول قرار گرفت. دانشگاه باکینگهام، دانشگاه هنرهای زیبای نمایشی و مؤسسه بانکداری و مالی لندن با 91 درصد رضایت به صورت مشترک در مقام دوم قرار گرفته‌اند. همچنین دانشگاه کلی، کالج سلطنتی دامپزشکی و دانشگاه ابریستویث با 90 درصد رضایت به صورت مشترک موفق به کسب مقام سوم شدند.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته