دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1397 - 18:50
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور:

جشن ازدواج بیش از 50 زوج استاد و کارمند پیام‌نور در مشهد مقدس برگزار می‌شود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام‌نور از برگزاری جشن ازدواج بیش از 50 زوج از کارمند و استاد دانشگاه در جوار بارگاه علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) در بهمن‌ماه خبر داد.
کد خبر : 305507


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دانشگاه پیام‌نور، حجت‌الاسلام سیدمحمود نبوی از برگزاری جشن ازدواج بیش از 50 زوج از کارمندان و استادان دانشگاه پیام‌نور در جوار بارگاه علی ابن موسی‌الرضا در بهمن‌ماه خبر داد و گفت: دانشگاه پیام‌نور از دو سال گذشته علاوه بر ازدواج دانشجویی و استادان، ازدواج کارمندان را نیز ترویج کرده و با اعطایوام‌های قرض‌الحسنه و سفر زیارتی تسهیلاتی را برای جوانان این دانشگاه فراهم آورده است.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام‌نور افزود: بحث ازدواج در دانشگاه‌ها از سال 77 توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با نگاه دانشجویی و استادان آغاز شد و اکنون بیش از 20 سال است که جشن‌های ازدواج دانشجویی و استادان در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.


وی از ثبت‌نام بیش از 40 استاد و 130 کارمند پیام‌نور در سایت ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه خبر داد و گفت: طی سال گذشته بیش از 200 زوج در دانشگاه پیام‌نور استان تهران و بیش از 2 میلیون دانشجو نیز در دانشگاه‌های پیام‌نور سراسر کشور پیوند زناشویی بسته‌اند که بسیار باعث افتخار است و امید که تشویق‌ها و تسهیلات مالی بتواند موانع ازدواج را از سر راه جوان‌ها بردارد و به امر مقدس ازدواج ترغیب شوند.


وی با اشاره به محاسن ازدواج در دانشگاه‌ها گفت: طبق آمار موجود، درصد طلاق در بینزوج‌هایی که در محیط دانشگاه ازدواج کرده‌اند، نسبت به دیگر اقشار جامعه بسیار پایین‌تر است.


حجت‌الاسلام نبوی تأکید کرد: افزایش آمار طلاق در کشور به دلیل عدم آگاهی جوانان بامهارت‌های زندگی است و اگر تمامی زوجین با احکام دینی و مهارت‌های زندگی و سبک زندگی اسلامی آشنا شوند، بسیاری از مشکلات زندگی آنها مرتفع خواهد شد.







وی با عنوان اینکه کلاس‌های مهارت‌های زندگی و تحکیم خانواده در دانشگاه پیام‌نور برگزار می‌شود، به نقش مهم خانواده‌ها در تشویق جوانان به امر ازدواج اشاره کرد و گفت: امروز ازدواج در جامعه به دلیل چشم و هم‌چشمی‌ها و سختگیری‌های بی‌دلیل، با موانع بزرگی روبه‌رو است و خانواده‌ها باید با تشویق و آسان‌گیری بیشتر، این مشکلات را مرتفع کنند.


وی در پایان کسب مهارت‌های زندگی را به تمامی زوجین توصیه کرد و با اشاره به سامانه ثبت‌نام ازدواج استادان و کارمندان دانشگاه پیام‌نور گفت: استادان و کارمندان دانشگاه پیام‌نور در صورت تمایل برای ثبت‌نام ازدواج و سفر زیارتی مشهد می توانند به این سامانه مراجعه کنند.


انتهای پیام/4040





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته