دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1397 - 10:33

انسان‌ها تا 2050 به نامیرایی الکترونیکی می‌رسند

دانشمندان آینده‌گرا معتقدند که انسان‌ها تا چند دهه آینده با ادغام با فناوری‌ها و ماشین‌ها به فراهوش و فراانسان تبدیل خواهند شد.
کد خبر : 298376

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از DailyMail، دانشمندان بر این باورند که تا چند دهه آینده، مرگ مفهوم خود را از دست خواهد داد و انسان‌ها حتی بعد از مرگ بدن‌شان، ذهن‌شان را روی ربات‌ها دانلود خواهند کرد و با یک بدن به شدت ارتقا یافته به زندگی خود بازخواهند گشت. اما به گفته دکتر یان پیرسن دانشمند آینده‌گرا، در این شرایط دیگر ذهن خود را در اختیار ندارید.


پیرسن در وبلاگ خود تشریح می‌کند که هوش، حافظه یا حس انسان تا سال 2050 با فناوری‌ها ادغام خواهند شد. زیرا به دلیل این که یک کپی پشتیبان از ذهن شما گرفته می‌شود، هوش‌تان به‌سادگی از یک مکان خارج از مغز فیزیکی اجرا می‌شود.


پریسن می‌نویسد: «روزی فرا می‌رسد که بدن و مغزتان از کار می‌ایستند. اما دیگر جای نگرانی نیست زیرا 99 درصد از ذهن‌تان هنوز کار می‌کند و به راحتی می‌توان با ابزارهای فناوری اطلاعات، حافظه و ذهن‌تان را در خدمات ابری آپلود کرد».


وی می‌افزاید: «تصور کنید که محتویات مغزتان ذخیره و آماده شده است. ذهن‌تان روی یک ربات آپلود و این ربات به بدن جدید شما تبدیل می‌شود. در این صورت حتی می‌توانید در مراسم تشییع جناره خودتان هم شرکت کنید. اما جالب اینجاست که شما حتی می‌توانید در ظاهری جوان‌تر حلول کنید و یا در بدنی ارتقا یافته».


اما پیرسن در عین این که نامیرایی را برای انسان پیش‌بینی‌ می‌کند، نکات منفی این ماجرا را هم به‌خوبی می‌بیند.


وی پیش‌بینی می‌کند که در این شرایط نیاز به یک فضا برای خرید و فروش ربات‌ها و یا فضای ذخیره‌سازی اطلاعات برای نگهداری محتویان حافظه‌ها خواهد بود. در نتیجه شرکت‌های فناوری می‌توانند تمام این امور را به دست آورند. اما ممکن است همین شرکت‌ها بعدا افرادی را به عنوان کارگر پس از مرگشان به بردگی بگیرند و با حفظ مالکیت ذهن به نفع خودشان استفاده کنند.


پیرسن همچنین پیش‌بینی می‌کند که ممکن است شرکت‌های ابری نیز ممکن است از حافظه و ذهن انسان‌ها کپی‌ بردارند و آنها را به بازارهای دیگری بفروشند.


انتهای پیام/4056



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب