دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1397 - 16:15

موج جدیدی از مشارکت شهر و دانشگاه

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که مشارکت دانشگاه‌ها با جوامع محلی آنها به منظور ساخت امکانات جدید برای دانشجویان به شدت افزایش یافته است.
کد خبر : 298148

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از EducationDive، براساس گزارش‌ها مشارکت دانشگاه با جوامع محلی افزایش داشته است؛ این مشارکت در زمینه فراهم کردن امکانات جدید در حوزه های‌‌تک (فناوری‌های پیشرفته) برای دانشجویان است. دانشجویان، دانش‌آموزان و شهروندان می‌توانند از این امکانات جدید استفاده کنند.


دانشگاه کالیفرنیا در همکاری با شهر ساکرامنتو یک زمین بازی دیجیتال ساخته است و موسسه تکنولوژی جورجیا و شهر آتلانتا یک میدان تکنولوژی ساخته‌اند. در گزارش موسسه «فناوری آموزشی» آمده است که کالج‌ها از چنین امکاناتی استفاده می‌کنند.


همچنین در این گزارش راه‌هایی برای ایجاد ارتباط میان دانشگاه و جامعه ذکر شده است. لیستی از 10 روش برتر برای توسعه مراکز و آزمایشگاه‌های فناوری و نوآوری به دانشگاه‌ها، کسب‌وکارها و جوامع اطراف آنها نیز معرفی شده است.


براساس این گزارش چنین مراکزی هم در مناطق شهری و هم در مناطق روستایی مفید هستند و می‌توانند همکاری میان استعداد دانشگاهی، منابع و بخش خصوصی ایجاد کنند.


با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان دانشجویان، محققان، امکانات، تجهیزات و مدیران را در کنار قرار داد تا تکنولوژی‌های جدید را تجاری‌سازی کرد و ایده‌های کارآمد دانشجویان را به واقعیت تبدیل کرد.


چنین نوآوری‌هایی می‌تواند روابط بین دانشگاه و جامعه را بهبود ببخشد، شرکت‌ها و کمپانی‌های جدید ایجاد کند، شریک‌، دانشجو و اساتید جدید جذب کند و صنایع جدید به وجود آورد. این امر می‌تواند مشارکت بخش خصوصی و عمومی را نیز افزایش دهد.


انتهای پیام/4021


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته