دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیرکل پنجمین جشنواره هنر مقاومت:

نوع‌ پرداختمان به موضوعات ارزشی بنا بر شرایط تغییر کرده است/ کارگر مصداق بارز ایثارگر

دبیرکل پنجمین جشنواره هنر مقاومت گفت: نوع‌ پرداختمان به موضوعات ارزشی مثل ایثار، شهادت، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بنا بر شرایط روز تغییر کرده؛ بنابراین هیچ موضوعی از جشنواره حذف نشده است.
کد خبر : 297844

مسعود نجابتی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری آنا درباره پرداخت جشنواره هنر مقاومت به موضوع ایثار، شهادت و دوره هشت ساله دفاع مقدس گفت: قرار نیست در پنجمین دوره جشنواره مضمون یا چیزی حذف یا کنار گذاشته شود، بلکه همه چیز بر اساس نیاز زمانه طراحی شده است.


وی تاکید کرد: کارگری که در شرایط اقتصادی نامطلوب امروز تلاش می‌کند، مصداق بارز ایثار است. کسی که سعی دارد فرمایش رهبری را اطاعت کند و کالای ایرانی خریداری کند به نوعی ایثار کرده است.


دبیرکل پنجمین جشنواره هنر مقاومت با بیان اینکه در جشنواره هنر مقاومت مفهوم ایثار به اشکال‌ مختلف در جامعه بررسی می‌شود، تصریح کرد: پرداختن به موضوع زن ایرانی، تلاش و فعالیت‌هایش در شرایط کنونی نمونه روشنی از مقاومت و ایثار است. زن ایرانی با آنکه رسانه‌های خارجی نمی‌خواهند پوششی نسبت به حضور، جایگاه و عملکردش در جامعه داشته باشند، فعال است و این به نوعی ایثار به شمار می‌رود.


وی بیان کرد: ایثار لزوماً در جبهه، جنگ و خط مقدم نیست و ما مصداق‌های مختلف مقاومت، پایداری، ایثار، رشادت و سلحشوری را در جامعه می‌بینیم. کسی که در این فضا تلاش صادقانه می‌کند و مدیری که خدمتگزار است به نوعی ایثار دارد و در راستای ارزش‌های انقلاب اسلامی قدم برداشته است، بنابراین پرداختن به فعالیتش هم به دور از محورها و اهداف جشنواره هنر مقاومت نیست.


وی افزود: داستان‌هایی که برای تصویرسازی بخش کودک و نوجوان انتخاب شده، به صورت عمده بحث ایثار و مجاهدت‌های دوره دفاع مقدس و انقلاب را مورد توجه قرار داده است. ما سعی داریم ایثارهای افراد شاخصی مثل شهید باهنر، شهید رجایی، شهید بهشتی که نام خوشی از آنها بر جای مانده را در فضای تصویرسازی به تصویر بکشیم.


نجابتی تاکید کرد: ما سعی نکرده‌ایم چیزی را از جشنواره هنر مقاومت حذف کنیم، بلکه سعی داشته‌ایم تا نوع نگاهمان را بنا به شرایط روز تغییر دهیم.


انتهای پیام/4031


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته