آمازون دنیای خردهفروشی را تسخیر میکند
به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از DailyMail، براساس نتایج تحقیقات دیجیتال مارکتینگ، انتظار میرود که غول خردهفروشی سیلیکون ولی تا پایان سال 2018 حدود 49 درصد از بازار خردهفروشی آمریکا را از آن خود کند.
پیشبینی میشود آمازون بهآسانی 258/2 میلیارد دلار از تجارت الکترونیک در آمریکا کسب کند که نسبت به درآمد سال 2017 حدود 30 درصد افزایش داشته است.
eBay با رشد 6/6 درصدی، با فاصله زیادی از آمازون، در مقام دوم قرار گرفته است. اپل با 3/9 درصد و والمارت، بزرگترین رقیب آمازون، با 3/7 درصد در جایگاههای سوم و چهارم قرار دارند.
نتایج آنالیزهای جدید نشان میدهد که تجارت الکترونیک آمازون تا چه حد رشد کرده و گسترش یافته است.
رشد سالانه آمازون نشان میدهد که این خردهفروشی اینترنتی هر سال رشد افزایشی داشته است و هیچ نشانهای از کاهش سرعت رشد آن دیده نمیشود.
آمازون که در سال 1994 تاسیس شد، ابتدا به عنوان یک کتابفروشی آنلاین شروع به کار کرد اما بعدها گسترش یافت و تبدیل به پلتفرمی برای تجارت الکترونیک شد. در حال حاضر آمازون در صنایع مختلفی مانند پخش زنده ویدئو، محاسبات ابری و تدارکات فعالیت میکند.
با این حال عامل اصلی رشد آمازون، بازار فروش آن است. آمازون به شخص سوم اجازه میدهد کالاهای خود را برای فروش روی این پلتفرم قرار دهند و از شبکه تدارکات شرکت استفاده کند.
نتایج آنالیزهای دیجیتال مارکتینگ نشان میدهد که 68 درصد از فروش آمازون از خردهفروشیهای شخص سوم حاصل میشود و تنها 32 درصد از فروش مستقیم این پلتفرم حاصل میشود.
متخصصان براین باورند که در سال 2019 فروش بازار آمازون از تجارت آنلاین این پلتفرم به بیش از 70 درصد خواهد رسید.
انتهای پیام/
انتهای پیام/