دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1397 - 17:00
رئیس جمهور هند در پیامی به دانشجویان کشورش مطرح کرد؛

کیفیت، چالش بزرگ آموزش عالی در هند/ دنبال ایجاد شغل‌هایی باشید که برای کشور ارزش افزوده دارند

رئیس جمهور هند به تازگی اعلام کرده است که اگرچه این کشور با ایجاد دانشگاه‌های جدید پیشرفت چشمگیری در گسترش اکوسیستم آموزش عالی داشته اما از سوی دیگر با چالش بزرگ‌تری برای بهبود کیفیت آن مواجه است.
کد خبر : 293952

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از Times Of India، به گفته رئیس جمهور هند، این کشور با ایجاد موسسات و دانشگاه‌های جدید پیشرفت چشمگیری در گسترش اکوسیستم آموزش عالی رقم زده است اما از سوی دیگر با چالش بزرگ‌تری برای بهبود کیفیت آن مواجه است.


رام نات کویند گفت: «از مردان و زنان جوان درخواست می‌کنم که به خاطر بسپارند دسترسی به آموزش عالی در هند هنوز هم اولویت محسوب می‌شود و این با مشارکت شهروندان میسر می‌شود».


رئیس جمهور هند افزود: «تاکید بیشتر دولت و سرمایه‌گذاران این کشور ایجاد آموزش عالی فراگیرتر و گسترده‌تر است. این در حالی است که هند سومین سیستم آموزش عالی در جهان را به خود اختصاص داده است و بزرگ‌ترین جمعیت جوان را در دنیا دارد».


وی به دانشجویان توصیه کرد که به ایجاد شغل‌هایی فکر کنند که ارزش افزوده‌ای برای جامعه دارد.


رام نات کویند گفت: «آموزش توانمندسازی است. تحصیل نه تنها به ما کمک می‌کند که جهان‌مان را بهتر بشناسیم بلکه ما را قادر می‌کند که به روش‌های بهبود شرایط زندگی و جهان فکر کنیم».


گفتنی است که کشور هند با داشتن دومین نظام آموزشی بزرگ‌ دنیا و طیف وسیعی از دوره‌های تحصیلی، محل خوبی برای دانشجویان آینده‌نگر در تمامی حوزه‌های تحصیلی، خصوصا کسانی است که علاقه‌مند به رشته‌های مهندسی، علوم و فناوری هستند. جالب است بدانید که ۴۴ دانشگاه هندی جزو ۲۵۰ دانشگاه برتر دنیا بر اساس رتبه‌بندی BRICS قرار گرفته‌اند.


انتهای پیام/





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته