دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1397 - 05:45

جنگلی پر از درختان کج در لهستان

در عمق جنگل‌های غربی پومرانیا در لهستان درختانی وجود دارد که در زوایای تیزی خم شده‌اند و جلوه‌ای ترسناک به پدیده «جنگل کج»  داده‌اند.
کد خبر : 290711

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ScienceAlert، تمام درختان جنگل کج از نزدیکی مبنا و در زوایای تیزی خم شده‌اند. چرا این درختان به این شکل خم شده‌اند؟ کسی نمی‌داند. برخی بر این باورند که وضعیت آب و هوایی سخت باعث به وجود آمدن این پدیده شده است.


بعضی دیگر براین باورند که سازه‌های بشر مانع از رشد نرمال درختان این منطقه شده است.


اخیرا کیلان شونبرگر، عکاس مناظر، چند تصویر از این جنگل و فرهنگ عامه اطراف آن منتشر کرده است.


گزارش‌ها نشان می‌دهد که این درختان در سال 1930 کاشته شده‌اند. در آن زمان، جنگ جهانی دوم، این منطقه تحت کنترل آلمان‌ها بود.



براساس شایعات، دلیل اشکال عجیب و غریب این درختان استفاده از روش یا تکنیکی ساخته دست بشر است با این حال هدف از کاشت یا پرورش این درختان هنوز مشخص نیست.


یک نظریه بیان می‌کند که این درختان برای پرورش چوب‌های خمیده مخصوص کاشته شده‌اند تا در ساخت سازه‌هایی مانند کشتی، صندلی مادربزرگ و سورتمه مورد استفاد قرار گیرد.


برخی نیز براین باورند که جنگ تاثیر ویژه‌ای بر این منطقه داشته است.


شونبرگر می‌گوید: «ارتش سرخ و ارتش آلمان نازی جنگ‌های زیادی در این منطقه داشته‌اند به همین دلیل برخی معتقدند که این جنگ‌ها تاثیر به‌خصوصی روی درختان داشته است».



وی افزود: «در بعضی از نظریه‌ها نیز درباره جادوگری و میدان‌های انرژی صحبت می‌شود. شاید هرگز پاسخ نهایی را پیدا نکنیم».


شونبرگر برای اولین بار چند سال قبل از جنگل کج لهستان بازدید کرد و امسال دوباره برای عکاسی به این منطقه برگشت. شونبرگر مسافت 724 کیلومتری از کلن آلمان تا لهستان را در یک شب طی کرد.


مترجم: هانا حیدری



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته