دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان اصفهان:

پایبندی اروپایی‌ها به برجام نقشه‌ای در راستای دشمنی تاریخی غرب با ایران است

بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اصفهان با صدور بیانیه‌ای خواستار برخود قاطعانه و عزت‌مندانه نسبت به موضوع خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام شد.
کد خبر : 279597

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در متن این بیانیه آمده است:


«در روزهای اخیر شاهد سخنرانی بی‌شرمانه و سخیف رئیس جمهور آمریکا و اعلام خروج او از توافق هسته‌ای موسوم به برجام بودیم؛ واکنش‌های ضد و نقیض مسؤئوان دولتی در قبال خروج احتمالی آمریکا از برجام از هفته‌های گذشته شروع شده بود.


اگر امروز مسئولان دولتی قائلند که با خروج آمریکا از برجام تغییری در وضعیت معیشتی مردم اتفاق نمی‌افتد، سوال مهمی که پیش می آید این است که چرا از ابتدا با دادن هزینه‌های بسیار به دنبال توافق با آمریکا بودیم؟


اگر امروز گفته می‌شود که آمریکا مزاحم توافق برجام بود، چرا در تبلیغات انتخاباتی تأکید بر مذاکره با کدخدا به عنوان اصلی‌ترین اعمال‌کننده فشارها علیه ایران و بزرگ‌ترین بازیگر بین‌المللی بودیم؟ اگر امروز شاهد لاینحل ماندن مشکلات اقتصادی و معشیتی مردم هستیم، به علت عدم اعتماد به توان داخلی و گره زدن تمامی مطالبات مردمی به دستان مستکبران زورگو و مذاکره با آن ها بود.


رئیس جمهور باید بداند که پایبندی اروپاییان به برجام و اصرار آن‌ها بر پایبندی ایران، نقشه‌ای دیگر در راستای دشمنی تاریخی آن‌ها با ملت ایران است، چراکه اروپاییان بر آنند که با خروج آمریکا از برجام تحریم‌های ظالمانه علیه ایران دوباره برقرار شود و از طرفی دیگر با پایبندی اروپاییان و طرف ایرانی به برجام، همچنان نظارت‌های گسترده اروپاییان و تعهدات سنگین ایران در قبال آنان پا برجا بماند.


با وجود انتقادات فراوان به توافق برجام و نحوه تصویب آن در مجلس، هنگامی که این توافق به تصویب مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان رسیده، کشور را ملزم به پایبندی به برجام می‌دانیم، اما وقتی آمریکا به طور یک‌جانبه از برجام خارج شده و آن را نقض می‌کند، مسأله متفاوت می‌شود.


همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اگر آمریکا برجام را پاره کند، ما آن را آتش می‌زنیم؛ انتظار ما دانشجویان انقلابی از مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس، خروج قاطعانه جمهوری اسلامی از برجام و پیگیری جدی برنامه هسته‌ای متناسب با نیازهای کشورمان است.


اگر چه خسارت‌های ناشی از پر کردن راکتور اراک از سیمان و از کار انداختن 14 هزار سانتریفیوژ و کاهش ذخایر اورانیوم از 10 هزار کیلوگرم به 300 کیلوگرم و توقف غنی‌سازی فوردو و اطلاعات محرمانه و امنیتی که با استفاده از نظارت‌های گسترده به دست دشمنان‌مان افتاده است، تلاش چندین‌ساله می‌برد اما امیدواریم که این اتفاقات به عنوان عبرتی تاریخی برای آیندگان قرار گیرد و مسؤولان دولتی و نمایندگان مجلس، انتظار برخود قاطعانه و عزت‌مندانه با این مسأله و تمرکز تمامی قوا بر قدرت درونی و اعتماد به ظرفیت داخلی داریم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب