دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1397 - 13:48

شرکت 20هزار اثر در نهمین جشنواره فرهنگی سیمرغ

جشنواره بین‌المللی سیمرغ توسط معاونت فرهنگی وزارت بهداشت در 5 بخش تئاتر، فیلم، موسیقی، ادبی و تجسمی آغاز به کار کرده است که در این بین بخش تجسمی بیشترین اقبال را از طرف مخاطبین داشته است.
کد خبر : 276760

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دومین نشست جشنواره بین‌المللی سیمرغ با حضور معاونت فرهنگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، امیر للگانی مدیر کل فرهنگی اجتماعی وزارت بهداشت و 5 دبیر تخصصی این جشنواره برگزار شد.


مرتضی گودرزی دبیر بخش تجسمی جشنواره در این نشست اظهار کرد: جشنواره سیمرغ درنگ قابل تاملی است از فرهنگ کشور از زاویه‌ای که کمتر به آن توجه می‌شود. این جشنواره صادقانه‌ترین مدل برگزاری را تا به امروز انجام داده است علاقه به کار صادقانه و بی‌غرض در جای جای این جشنواره به چشم می‌خورد. در بخش تجسمی بیشترین تعداد آثار ارسال شده است. بیش از 8 هزار اثر در این بخش ارسال شده که ظرفیت بالای هنر تجسمی در جامعه را نشان می‌دهد و بخشی از ظرفیت فرهنگی هنری کشور را می‌توان از طریق این آثار پاسخ داد.


وی گفت: در اختتامیه جشنواره که در پردیس تئاتر تهران برگزار خواهد شد نمایشگاهی از آثار برگزیدگان راه‌اندازی می‌شود همچنین هنرمندان برگزیده می‌توانند در همان ایام آثار خود را در قالب ورک‌شاپ عرضه کنند.


حسین پارسایی دبیر بخش تئاتر جشنواره بین‌المللی سیمرغ در ادامه این نشست اظهار کرد: هزار و 151 اثر در بخش تئاتر ارسال شده است. 164 اثر در بخش آزاد و فرهنگ سلامت به دست ما رسیده که از این تعداد 90 اثر مربوط به تئاتر خیابانی، 74 اثر مربوط به نمایش‌نامه خوانی، 232 اثر مربوط به نمایش‌نامه نویسی، 152 اثر مربوط به استندآپ کمدی، و 238 اثر نیز در بخش اجرا است. ورکشاپی با مشارکت دانشجویان در روز اختتامیه این جشنواره برگزار خواهد شد.


همچنین عسگرپور دبیر فیلم جشنواره بین‌المللی سیمرغ بیان کرد: در بخش داخلی و بین‌المللی فیلم جشنواره سیمرغ استقبال خوبی شده است و اگر این جشنواره همچنان بتواند ارتباط خود را با مخاطبین حفظ کند نتایج مثبت و ارزنده‌ای در بر خواهد داشت. هزار و 425 اثر در بخش فیلم ارسال شده است.


عبدالجبار کاکایی دبیر بخش ادبی جشنواره بین‌المللی سیمرغ نیز گفت:‌ این جشنواره در قیاس با جشنواره‌های پیشین از سطح درجه یک برخوردار بود.


وی توجه به ادبیات و زبان فارسی را در ارتقاء فرهنگ جامعه ضروری دانست و گفت: 10 هزار و 310 قطعه اثر در بخش ادبی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. در این بین به شعر طنز توجه بسیار شده است که نشان می‌دهد اقبال زیادی به این حوزه وجود دارد همچنین برای داوری این بخش نیز از شاعران برجسته کشور استفاده شده است. سطح آثار به گونه‌ای بود که اغلب داوران شگفت‌زده شده بودند. در اختتامیه جشنواره سه نشست خواهیم داشت که دو نشست در قالب کارگاه و نشست دیگر در قالب شعرخوانی برای مخاطبین توسط برگزیدگان جشنواره برگزار خواهد شد.


در پایان این نشست بابک زرین دبیر بخش موسیقی جشنواره بین‌المللی سیمرغ اظهار کرد: در جشنواره سال گذشته موسیقی پاپ در کنار دیگر انواع موسیقی به جشنواره ورود داده شد و امسال نیز سرود را به این جشنواره اضافه کردیم. 14 گروه نوازی سنتی، 9 گروه آواز، 12 نفر خواننده پاپ و 9 گروه سرود به مرحله پایانی جشنواره راه پیدا کردند و امیدوارم امسال نیز اتفاقات خوب و مثبتی رخ دهد و چهره‌های جدیدی از طریق این جشنواره به موسیقی ایران معرفی شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته