دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عوامل اثرگذار در افزایش طلاق

مشاوره خانواده عوامل موثر بر افزایش طلاق را تشریح کرد وگفت: عوامل مختلف موجب گسست عاطفه در زندگی زناشویی می شود که این موضوع در نهایت موجب طلاق می گردد.
کد خبر : 275420

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، حجت الاسلام علی کریمی، مشاوره خانواده، با تاکید برآموزش‌های پیش از ازدواج گفت: باید در مبحث طلاق اینکه چه چیزی در کشور ما تغییر یافته است وچه عواملی است که می‌تواند باعث طلاق شود و به لحاظ فرهنگی چه سمتی می‌رویم، مورد بررسی قرار گیرد.


وی افزود: به لحاظ فکری و فرهنگی سوی گیری افراد جامعه به سمت فرهنگ‌های غربی می‌رود که مسایل اخلاقی نیز کمرنگ تر می‌شود. این مسایل به لحاظ فکری و فرهنگی در افزایش طلاق تاثیر گزار است.


حجت الاسلام کریمی خاطر نشان کرد: سوی گیری زندگی‌ها به سمت غربی تر شدن و دور شدن از مسایل دینی، افزایش شبکه‌های اجتماعی و ارتباطات اجتماعی نیز در زمینه افزایش طلاق دخیل هستند.


وی تصریح کرد: هر چه از آداب و روسوم غربی و فضای مجازی در زندگی‌ها رسوخ می‌کند از اخلاق نیزدورتر می‌شویم. افراد وارد جامعه می‌شود مسایل و نماد‌های غربی را می‌بینند و به منافع شخصی تا خانوادگی ترجیح می‌دهند.


وی با بیان اینکه افراد جامعه سختی را به راحتی تحمل نمی کنند گفت: بحث ارتباطات و مسایل فضای مجازی نیز در پاشیدگی زندگی‌ها می‌تواند نقش داشته باشد. وقتی افراد وارد این شبکه‌ها می‌شوند، با یکدیگر ارتباط می‌گیرند که جنسیت برای آنان تفاوتی ندارد و این موضوع اثر منفی می‌گذارد.


این مشاوره خانواده تصریح کرد: طلاق آخرین سنگر در زندگی است. هنگامی به طلاق می‌انجامد که گسست عاطفی به وجود می‌آید. هنگامی که زن و شوهر به اختلاف‌های مختلف بر می‌خورند باز به زندگی زناشویی خود ادامه می‌دهند اما گسست عاطفی آخرین سنگر است که منجر به طلاق می‌شود.


حجت الاسلام کریمی ادامه داد: مسایل و مشکلات در زندگی یک طرف، بحث عاطفی یک طرف دیگر. اگر ارتباط عاطفی گسست بخورد، خیلی زود منجر به طلاق می‌شود.


وی با اشاره به ارتباط‌های خارح از همسر گفت: این موضوع برای مردها و زن‌ها به وجود می‌آید که گاهی ارتباط خارج از همسران نیز موجب می‌شود که خانم‌ها بدون اینکه بخواهند دچار می‌شوند. گاهی این ارتباط در قالب درد ودل به وجود می‌آید و سپس به سنت مقایسه می‌روند و می‌روند و وقتی مقایسه می‌آید احساس بدبختی می‌کند و دچار هیجان می‌شوند که موجب دلسردی می‌شود. در نهایت نیز شاهدند که دچار یک ارتباط شده اند.


وی با بیان اینکه ممکن است این در ارتباطات فامیلی و خانواده گی نیز به وجود آید گفت:دل انسان دزد است و راحت می‌تواند از همه چی خوشش بیاید، ممکن است جایگزین کند که در نهایت دچار سراب طلاق می‌شوند.


این روانشناس تصریح کرد: تغییر فرهنگی نسبت به یکسری از افراد افتاده است. مرزهای فرهنگی را که سنت ودین ما است، پشت سر گذاشته اند و نزدیک به مسایل فرهنگ غرب شده اند.


وی تاکید کرد: جامعه را برای این قصه آماده نکرده ایم و نمی توانیم به صورت ظاهری بپذیریم و گاهی نیز واقعیت‌های جامعه را نیز نمی خواهیم بپذیریم.


این مشاوره خانواده گفت: زیرساخت فکر جامعه را آماده نکرده ایم. افراد به حجب و حیای اجتماعی نیز بی توجه شده اند. ایمان و اعتقاد و حجب و حیا برای جامعه اهمیت دارد که برخی از افراد به آن بی توجه شده اند.


حجت الاسلام کریمی ادامه داد: این بی توجه ای موجب می‌شود تا این دسته ازافراد هیچ حد و مرزی و هنجاری را رعایت نکند.


وی با تاکید بر اینکه باید ریشه ای اصلاح کنیم گفت: افرادی که از این مرز گذاشتند، صحبت‌های کسی را قبول نمی کنند، مگر اینکه نسلی بگذرد و پیامد منفی ببینند و رفتارها صحیح شود.


منبع: شبستان


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته