دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1397 - 08:30
در نخستین المپیاد بین‌المللی فناوری نانو معرفی شد؛

ساخت فیلتر گیاهی برای تصفیه آب

ادویا زایادی یکی از اعضای تیم کشور مالزی است که با ارائه طرح غشای گیاهی برای تصفیه آب در این المپیاد شرکت کردند و موفق به کسب مقام برتر در بخش علم و فناوری شدند.
کد خبر : 273144

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، تیم کشور مالزی متشکل از چهار نفر است که شامل ادویا زایادی، دانشجوی دکتری علوم، کا چون هو، دانشجوی دکتری مهندسی شیمی، اوشاو سو ژیان، کارشناسی ارشد فلسفه، و محمد سلیهین ادریس، کارشناسی شیمی کاربردی، می‌شود. این تیم از درخت پالم نوعی غشا استخراج می‌‌کنند که از آن برای تصفیه آب‌ استفاده می‌شود.


زایادی درباره طرح بیشتر توضیح می‌دهد: «طبق پیش‌بینی سازمان ملل، تا سال 2050 جمعیت کره زمین به 9/8 میلیارد می‌رسد. رفع نیازهای چنین جمعیتی باعث آلودگی‌ بیشتری می‌شود و فعالیت‌های صنعتی نیز باعث خواهد شد که آلودگی آب‌ها بیشتر شود. از طرفی بخش عظیمی از آب‌های صنعتی آلوده به فلزات سنگین مانند کروم، کادیوم، آرسنیک، جیوه و سرب هستند که تصفیه آن کار بسیار دشواری است. تیم ما برای تصفیه آب طرحی ارائه کرده است که با استفاده از درخت پالم ساخته می‌شود».


وی در ادامه افزود: «ما از بیومس جامد درخت پالم استفاده کردیم تا غشائی برای تصفیه فاضلاب بسازیم. ابتدا از برگ درخت پالم، سلولز تولید می‌کنیم و از این سلولز غشا می‌سازیم که این غشا برای تصفیه آب استفاده می‌شود».


زایادی درباره المپیاد فناوری نانو گفت: «تجربه بسیار خوبی است چرا که ما اولین شرکت‌کنندگان در اولین دوره این المپیاد بین‌المللی بودیم. این المپیاد فرصت خوبی برای دانشجویان است تا ایده‌ها و طرح‌های خود را توسعه دهند و راه‌حلی برای مشکلات دنیای واقعی پیدا کنند».



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته