دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط مهندسان صورت گرفت؛

ساخت یک فیلتر ارزان برای حذف آرسنیک از آب آشامیدنی

مهندسان دانشگاه میسوری یک فیلتر آب ارزان‌قیمت طراحی کرده‌اند که می‌تواند آرسنیک را از آب آشامیدنی خانگی حذف کند.
کد خبر : 581922
آب

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از تک اورگ، مقادیر بالای یک ماده شیمیایی طبیعی به نام آرسنیک منبع آلودگی آب آشامیدنی زمینی (مانند آب چاه) برای بسیاری از مردم جهان ازجمله بخش‌هایی از ایالات‌متحده برای آب آشامیدنی پایه است. بر اساس مؤسسه ملی علوم بهداشت محیط‌زیست ایالات‌متحده آمریکا، مصرف آب آلوده به آرسنیک یک مسئله جدی بهداشت عمومی است که منجر به عوارض شدید سلامتی ازجمله سرطان‌های پوست، ریه، مثانه، کلیه و کبد می‌شود.


اکنون، مهندسان کالج مهندسی دانشگاه میسوری یک فیلتر آب کم‌هزینه طراحی کرده‌اند که می‌تواند آرسنیک را از آب آشامیدنی خانگی حذف کرده و آرامش خاطر را برای میلیون‌ها نفر که در معرض خطر نوشیدن آب آلوده به آرسنیک در سراسر جهان هستند، فراهم کند. محققان معتقدند علاوه بر آرسنیک می‌توان از این فیلتر برای از بین بردن سایر آلاینده‌های آب آشامیدنی مانند سرب نیز استفاده کرد. درحالی‌که موضوع آب آلوده به آرسنیک قبلاً موردبررسی قرار گرفته، محققان دانشگاه علوم پزشکی معتقدند که این فیلتر برای اولین بار در نوع خود برای استفاده در منازل طراحی شده است. همچنین طول عمر بالایی دارد و برای چند ماه قابل‌استفاده است.


آب آلوده به آرسنیک یک مشکل جدی در مناطق روستایی است که به سیستم‌های بزرگ آب عمومی متصل نیستند. در سایر نقاط جهان، مانند بنگلادش، این مشکل بیشتر است و میلیون‌ها نفر در آنجا ممکن است آب با غلظت بالای آرسنیک بنوشند.


انتهای پیام/۴۱۱۲/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: فیلتر
ارسال نظر
قالیشویی ادیب