دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1397 - 13:00

پهپادها خطوط «نازکا»ی جدید کشف کردند

بررسی‌های جدید پهپادها در صحرای نازکا منجر به کشف خطوط «نازکای جدیدی» در این محل شده است. حکاکی‌های جدید تصاویری از جنگجویان و حیوانات را نشان می‌دهد.
کد خبر : 271265

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از DailyMail، باستان‌شناسان بیش از 50 خط نازکای جدید در پرو پیدا کرده‌اند. این خطوط مرموز توسط ساکنان باستانی این منطقه ساخته شده است.


خطوط نازکا (Nazca) مجموعه‌ای از خطوطی است که در صحرای نازکا، یک دشت بایر واقع شده است. به گفته متخصصان، قدمت این خطوط به 1800 سال قبل بازمی‌گردد. به نظر می‌رسد اهالی باستانی این مناطق علاقه ویژه‌ای به چیدن سنگ‌ریزه‌ها به شکل‌های خاص داشته‌اند.


به گفته باستان‌شناسان، برخی از خطوط جدید چند صد سال از خطوط کشف‌شده قبلی قدیمی‌تر هستند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تمام زمین‌نگاره‌ها متعلق به مردم نازکا نیست.


برخی از طرح‌های خطوط نازکا


به گفته باستان‌شناسان، در حالی که برخی از زمین‌نگاره‌ها توسط مردم نازکا ایجاد شده است قدمت برخی از آنها به زمانی بازمی‌گردد که نازکاها در این منطقه زندگی نمی‌کردند.


مردم نازکا از سال 200 تا 700 میلادی در دشتی واقع در ۸۰ کیلومتری بین شهرهای نازکا و پالیا در پرو زندگی می‌کردند. دانشمندان بر این باورند که برخی از این طراحی‌ها متعلق به مردم پاراکاس و توپارا است.




برخی از طرح‌های خطوط نازکا


به گفته جانی آیلا، باستان‌شناس، یافته‌های جدید باورهای قبلی دانشمندان درباره این طراحی‌ها را تغییر می‌دهد. وی می‌گوید: «این امر نشان می‌دهد که ساخت چنین زمین‌نگاره‌هایی سنتی بوده که هزاران سال قبل از زمین‌نگاره‌های مردم نازکا وجود داشته است. یافته‌های جدید باعث می‌شود که فرضیه‌های جدیدی درباره عملکرد و معنی این طراحی‌ها مطرح شود».


برخی از طرح‌های خطوط نازکا


خطوط نازکا برای دهه‌ها دانشمندان را سردرگم کرده بود؛ این خطوط از سنگ‌ریزه‌های قرمز رنگی در وسط صحرا ایجاد شده است.


برخی از این زمین‌نگاره‌ها حیوانات، اشیا و اشکال را به تصویر می‌‌کشند در حالی که برخی دیگر تنها خط هستند. اغلب اوقات، ترکیب چنین زمین‌نگاره‌هایی از سطح زمین قابل دیدن نیست. شکل برخی از آنها تنها از ارتفاع بالا مشخص می‌شود.


به همین دلیل پیچیدگی‌های این طرح‌ها تا زمانی که هواپیما اختراع نشده و این اثر هنری از آسمان دیده نشده بود، مشخص نشد.


مترجم: هانا حیدری



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته