جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی؛ گامی در راستای نهادینه سازی فرآیند نوآوری
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا، هادی اسدی در جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی که روز پنجشنبه در دانشگاه شریف برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: «اسناد بالادستی و رویکرد اقتصاد مقاومتی ایجاب میکند که بحث نوآوری جدی گرفته شود».
وی فعالیت این جشنواره را ارزیابی علمی و عملیاتی این حوزه و مطرح نمودن تخصصی موضوعات توصیف کرد و گفت: «در این خصوص سعی شده ارائهکنندگان محصولات برتر شناسایی شوند و از آنها تقدیر به عمل آید».
دبیر اجرایی جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی با بیان اینکه جشنواره مذکور در اولین سال برگزاری (سال ۹۵) بیشتر اساس علمی و دانشگاهی داشته است، از حمایت حاکمیت از جمله ستاد علمی و فناوری ریاستجمهوری از این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: «این رویداد همچنین از حمایت تخصصی پژوهشگاه علم دانشگاه شریف برخوردار بوده است».
اسدی خاطرنشان کرد: «در این جشنواره ابتدا اقدام به شناسایی ۱۷۰ محصول نوآور نمودیم؛ ضمن آنکه فرآیند ارزیابی این محصولات نیز به روشنی اعلام شده است. این فرآیند به صورتی است در صوتی که ارائه کنندگان محصول از مستندات کافی برخوردار نباشند نوع غربالگری در گزینش آنها اتفاق میافتد».
وی ادامه داد: «مراحل آخر این ارزیابیها به صورت حضوری در محل شرکت نوآور انجام شده است که ضمن آن ۳۷ شرکت حائز دریافت لوح و ارائه کاربرگ شناخته شدهاند که از این میان ۱۶ شرکت به مرحله جدیتر راه پیدا کردند و در نهایت نیز ۱۶ محصول به عنوان محصولات برتر شناخته شدهاند».
منبع: ایسنا
انتهای پیام/