دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 بهمن 1396 - 16:21
آنا گزارش می‌دهد؛

واکنش‌های توییتری دانشجویان به حذف تخفیف بلیط جشنواره فجر

امسال برخلاف سال‌های گذشته هیچ تخفیفی برای شرکت دانشجویان در جشنواره فیلم فجر در نظر گرفته نشده است، این تصمیم واکنش دانشجویان را در پی داشت.
کد خبر : 254720

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا - مسعود کیخا؛ قطار جشنواره فیلم فجر به ایستگاه سی و ششم رسید. جشنواره‌ای که هر سال از بلیط فروشی‌ تا انتخاب برگزیدگان حواشی بسیاری دارد. بلیط فروشی این دوره از جشنواره فیلم فجر که بیست وچهار فیلم در آن به رقابت می‌پردازند از ساعت 10 صبح روز شنبه 30 دی آغاز شد و در ساعت 24 دوشنبه دوم بهمن به پایان رسید. اولین فیلم نیز 13 بهمن اکران خواهد شد.


امسال برخلاف سال‌های گذشته که برای دانشجویان با هدف پیوند دانشجویان با سینما در فروش بلیط تخفیف قائل می‌شدند، هیچ خبری از تخفیف دانشجویی نبود. این در حالی است که در سال‌های گذشته داوران دانشجو در بخش «تجلی اراده ملی» جشنواره، امکان انتخاب فیلم برتر از نگاه خود را داشتند.


جشنواره‌ای به قیمت یک ترم خوابگاه دانشگاه!


قیمت بلیط در سینماهای درجه یک هر فیلم 12 هزار تومان و در مجموع 312 هزار تومان است، در صورت خرید تکی بلیط سینماهای درجه یک هر بلیط 15هزار تومان و در مجموع 290هزار تومان خواهد شد. بلیط سینماهایی که از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند 8هزار تومان و در مجموع 260 هزار تومان است و در صورت خرید تکی بهای هر بلیط 10هزار تومان و در مجموع 208 هزار تومان است.


با توجه به قیمت سرسام‌آور بلیط‌های فیلم فجر، کمتر دانشجویی امکان پرداخت این رقم را دارد، گرچه تخفیفی که سال‌های گذشته اعمال می‌شد هم چندان نبود ولی به قول خود دانشجویان بهتر از هیچ چیز بود!



سهم دانشجویان دانشگاه‌های هنر از جشنواره فجر؛ تقریبا هیچ!


علاوه بر این موضوع، اینکه برای دانشجویان دانشگاه‌های هنر، هیچ سهمیه‌ای درنظر گرفته نمی‌شود، نیز حائز اهمیت است، درحالی‌که یکی از انتقاداتی که همواره کارشناسان درباره جشنواره فجر مطرح می‌کنند، خاصیت آموزشی این جشنواره است.


موضوعی درخور توجه، این است که جشنواره‌ فیلمی که در ایران برگزار می‌شود باید با جشنواره‌های غربی تفاوت داشته باشد و بتواند به اعتلای فرهنگ کشور کمک کند، کادرسازی یکی از موضوعاتی است که می‌توان به پیشرفت فضای فیلم و سینمای کشور و ارتقای فرهنگ جامعه یاری رساند که متاسفانه برگزارکنندگان این نوع جشنواره‌ها از این موضوع غافل هستند.


اما موضوع مورد بررسی این گزارش، واکنش توئیتری دانشجویان به عدم سهمیه و تخفیف بلیط جشنواره فیلم فجر برای دانشجویان با هشتک کنایه آمیز «دانشجو رو چه به سینما رفتن» در توئیتر منتشر شده است و از این طریق اعتراض خود را به این صورت نشان داده‌اند.


دانشجو رو چه به سینما رفتن!


محسن اقبال دوست، دانشجوی دکتری مدیریت رسانه در توییتر خود نوشت: «ملت شریف ایران! یادتان هست در دولت قبلی به دانشجوها برای تهیه بلیط جشنواره فیلم فجر تخفیف می‌دادند؟ ما زورمان می‌رسد تخفیف نمیدیم! اصلا چه معنی دارد دانشجو برود سراغ این مسخره بازی ها؟!»


محمدرضا محمدی ‏‏دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد تهران در توییت خود نوشت: «دانشجوی خوب دانشجوی ساکت است! دانشجو را چه به سینما رفتن»



مهدی النچری دانشجوی دانشگاه اصفهان در واکنش به این موضوع در جمله‌ای کنایه‌آمیز توییت کرد: «خسته‌ام مثل جشنواره فیلم فجری که از تخفیف ویژه دانشجویان محروم شده.....»




میکائیل دیانی یکی دیگر از فعالین دانشجویی در توییتی با اشاره به این موضوع نوشته است: «یه زمانی ما دانشجویان یه بخشی را در جشنواره فیلم فجر داشتیم که داوری از نگاه ما بود الان اون که نیست هیچی! ی تخفیف هم نذاشتن بلیط جشنواره را بگیریم، رسما میگن دانشجو رو چه به سینما رفتن»


دکتر الف دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گریزی به موضوع تخفیف بی‌ آر تی‌ها زد و نوشت: «وقتی بی آر تی که جمعه‌ها برا نمازگزارای نماز جمعه رایگان بود رو با لطف و عنایتشون، پولی میکنن معلومه برنامه‌ها دارن و دیگه انتظاری ازشون نمیره که به فکر فیلم فجر دانشجو‌ها باشن!»



سعید توانا راد دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، نیز عدم تخفیف جشنواره فیلم فجر را موجب معضلات فرهنگی دانست و عنوان کرد: «در جشنواره فیلم فجر را روی دانشجو می‌بندند تا سر از "کنسرت زیرزمینی" دربیاورد و علاقه‌اش به هنر هم موجب دردسر برای خودش و دیگران بشود! چرا؟ تخفیف دانشجویی فیلم فجر را بازگردانده و دست از تئوری دانشجو رو چه به سینما رفتن بردارید لطفاً!»



فعال دانشجویی دیگری خود را اینگونه ابراز کرد: «بعد از بریدن پای دانشجو از سیاست و دیوارکشی دانشگاه دارن پای دانشجو رو از فرهنگ و سینما هم میبرن !! اصلا دانشجو رو چه به سینما رفتن!»



یک دانشجوی رشته کامپوتر دانشگاه سمنان نیز توییت کرد: «نزدیک ۵ ساله دارن برامون فیلم بازی می کنن. همونو ببینین دیگه. جشنواره فیلم فجر میخواین چیکار؟ دانشجو رو چه به سینما رفتن؟»


ابولفضل مظاهری دبیر سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و فعال دانشجویی هم نوشت: «یه تخفیف بلیط جشنواره فیلم فجر چیه؟! اینم دیگه نداریم! امسال فقط جشنواره تئاتر به دانشجوها تخفیف میده و خبری از تخفیف دانشجویی در جشنواره فیلم فجر نیست! دانشجو رو چه به سینما!»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته