دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 تير 1394 - 15:57

توپ هوشمندی که برای پلیس‌ها از درون ساختمان یا اتاق عکس می‌گیرد + تصویر

تصور کنید چقدر راحت می‌شد اگر پلیس‌ها برای شناسایی و قبل از ورود به ساختمان مشکوک، بدانند که داخل آن چه می‌‌گذرد، فضای آن چگونه است و چند نفر داخل آن وجود دارند. مهندسان برای تحقق این امر، یک توپ طراحی کرده‌اند که مجهز به دوربین است و می‌تواند از تمامی زوایا عکسبرداری یا فیلمبرداری کند. این توپ را پلیس‌ها قبل از ورود به ساختمان در داخل آنجا پرتاب می‌کنند.
کد خبر : 25404

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از PopSci، این توپ مجهز به چندین دوربین، لامپ‌های LED و حسگر مجهز است و دقیقا برای این طراحی شده که آن را به داخل سمت اتاق یا ساختمانی قل بدهید تا شش دوربینی که درون این توپ کار گذاشته شده، از تمامی زوایای آن فضا عکس بگیرد. نرم‌افزاری نیز برای این سیستم طراحی شده که با چیدن عکس‌ها کنار همدیگر، یک تصور پانوراما و 360 درجه از فضا تولید می‌کند.


این تصویر 360 درجه توسط هات‌اسپات بی‌سیمی که در داخل توپ تعبیه شده، به گوشی همراه ارسال می‌شود تا در صورت مشاهده افراد مسلح یا هرگونه خطر، از ورود به ساختمان جلوگیری شود.


لامپ‌های LED که در این توپ وجود دارند، برای مواقعی هستند که فضای خانه یا اتاق تاریک است و توپ برای گرفتن عکس نیاز به نور کافی دارد.



این توپ به اندازه نارنجک است و حمل و پرتاب آن در مکان‌های مشکوک کار راحتی است و جالب‌تر اینجاست که این توپ از راه دور قابل کنترل است و می‌‌توان آن را در قسمت‌های مختلف اتاق یا ساختمان هدایت کرد.


مترجم: نسترن صائبی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته