دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نویسنده و کارگردان تئاتر:

مدیر یک جشنواره فرمانده ایست که باید از میدان مین بگذرد

نویسنده و کارگردان تئاتر می گوید : «یک مدیر هنری در کشور ما همچون فرمانده‌ای است که در میدان مین ایستاده است و باید شجاعت عبور از این میدان را داشته‌باشد، نباید از ترس در جای خود بایستد و تکان نخورد.»
کد خبر : 247101

نصرا...قادری کارگردان، نویسنده و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا درباره انتخاب دبیر جشنواره تئاتر مقاومت گفت: خیلی اهمیت دارد که شخصی که به عنوان دبیر جشنواره هنری انتخاب می شود صرفا یک هنرمند نباشد که به خاطر آشنایی با فضای رشته ای که در آن مشغول فعالیت است برگزیده شده باشد. خوشبختانه آقای نصیربیگی که به عنوان دبیر جشنواره تئاتر مقاومت انتخاب شده اند در هر دو مقوله تجربه های گرانبهایی دارند. ابتدا به لحاظ یک مدیر توانمند که سالها در بسیج هنرمندان فعالیت داشته اند و اکنون که مدیر گروه هنرهای نمایشی روایت فتح هستند که ایشان همواره رویه خود را بر جذب حداکثری هنرمندان با توجه به تعهد، اخلاق گذاشته اند. دوم از جنبه هنری است؛ از آنجایی که من سالها پیش به واسطه یک جشنواره به تبریز رفته بودم در آنجا شاهد تلاش و ممارست وی در حوزه تئاتر بوده ام. آقای نصیربیگی چه در حوزه اجرای تئاتر و چه در حوزه نویسندگی نمایشنامه های بسیاری تاکنون نوشته اند و قلم توانایی دراین زمینه دارند و نگاه بسیار باریک بینی نسبت به جهان تئاتر دارند.


نویسنده نمایشنامه «کشتار خاموش» ضمن ابراز اینکه یک مدیر هنری برای اینکه به خواسته ای که می خواهد برسد باید شجاعت داشته باشد افزود: یک مدیر هنری در کشور ما همچون فرمانده ای است که در میدان مین ایستاده است و باید شجاعت عبور از میدان مین را داشته باشد. نباید از ترس در جای خود بایستد و تکان نخورد. به نظر من دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت مدیر و فرمانده ایست که شجاعت عبور از میدان مین را دارد. او فرمانده ایست که در حین عبور از میدان مین دیگران را فدای خود نمی‌کند بلکه خود را فدا می کند تا دیگران از میدان مین بگذرند.


بعید می دانم که نصیربیگی با هنربندان تعامل کند


سردبیر مجله نمایش ضمن برشمردن افرادی که در وادی هنر هستند به دودسته هنرمند و هنربند، درباره چگونگی تعامل مدیر یک جشنواره با این اشخاص گفت: تا آنجایی که من از امیر نصیربیگی شناخت دارم ایشان با هنرمندان تعامل داشته و دارند نه با کسانی که هنربند هستند. هنربند کسانی هستند که افاضات روشنفکری دارند و من بعید می دانم که نصیربیگی با هنربندان تعامل کند. در خصوص تعامل با مدیران هم چند دسته هستند، کسانی که مسلما دارای دیدگاه هستند و نگاه اصلاحی دارند پس می توانم بگویم که بین این دسته از مدیران و اقای نصیربیگی تعامل سازنده صورت می گیرد.


وی در پایان درباره انتظاراتی که اساتید، هنرمندان و مدیران می توانند از دبیر جشنواره تئاتر مقاومت داشته باشند، تصریح کرد: مدیران که نمی توانند ادعایی داشته باشند چون خودشان بدهکارند. اساتید هم نمی توانند توقعی داشته باشند چون در سالهایی که جشنواره رکود داشته است کار خاصی انجام نداده اند که الان توقعی داشته باشند. تنها هنرمندان هستند که می توانند توقع داشته باشند که با توجه به کمبودها همواره حضور داشته اند و می توانند این انتظار را داشته باشند که آنچه در فراخوان آمده است حتما به مرحله اجرا برسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب