دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آذر 1396 - 08:40
آنا گزارش می‌دهد:

فریادهای توییتری «القدس لنا» دانشجویان در حمایت از قدس شریف

دانشجویان ایرانی همگام با فعالین شبکه‌های اجتماعی اعتراض خود را نسبت به اقدام اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا، با هشتک‌های «القدس لنا» و «خائن القدس و الحرمین» در توئیتر اعلام کردند.
کد خبر : 239546

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا: پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد سفارتخانه کشورش را از تلاویو به قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی انتقال خواهد داد، موجی از اعتراضات در کشورهای مختلف نسبت به این اقدام صورت گرفت.


در ایران هم علاوه برا اعتراضات مردمی پس از نمازجمعه هفته گذشته و تجمعات دانشجویی در دانشگاه‌های کشور، دانشجویان حاضر در فضای واکنش‌های متعدد و مختلفی در مورد این تصمیم نشان دادند. در پیام‌های منتشر شده از سوی فعالین شبکه‌های اجتماعی هشتک‌های «القدس لنا» و «خائن القدس و الحرمین» بیشتر از بقیه هشتک‌ها دست به دست شده است.


پیام‌های فعالین فضای مجازی حاوی تصاویر مسجد القصی، رهبر معظم انقلاب، شهدای مقاومت لبنان، سید حسن نصرلله و سردار قاسم سلیمانی است. بعضی کاربران هم جملاتی از شخصیت‌های برجسته مقاومت اسلامی را در توییتر خود نقل کرده‌اند.


محمدرضا گلرومفرد، دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در پیام توئیتری خود آورده است: «ما می‌گوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست. و تا مبارزه هست، ما هستیم.»


متین منتظمی دبیر سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان هم با انتشار تصویر و جمله‌ای از شهید عماد مغنیه نوشت: «هدف، واضح و مشخص و دقیق است و آن نابودی اسرائیل است»


علیرضا صفرپور عضو شورای مرکزی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در واکنش به این تصمیم نوشت: «ترامپ گفته سفارت آمریکا بره قدس، می‌گیم یادت نیست چطور سفارت امریکا تو ایران تسخیر شد...»



حسین ابراهیمی دانشجوی برتر دانشگاه آزاد در واکنش به تصمیم رئیس جمهور امریکا نوشت: «از این به بعد باید به سربازان قاسم سلیمانی بگیم: فاتحین قدس»


سعید توانا راد دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز با نقل جمله‌ای از سین حسن نصرالله نوشت: «ساده‌ترین راه برای اعتراض به #ترامپ و اعتبارزدایی از تصمیم او، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است.»


سها صالح دانشجوی کارشناسی ارشد ارتباطات دانشگاه تهران: «قدس صرفا یک نماد مذهبی نیست نماد مقاومت جهانی در برابر نظام سلطه است هیچوقت فراموشش نمی‌کنیم.»


رئیس السادات‏ دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در پیام توئیتری خود نوشته است: «پیر ما میگفت راه قدس از کربلا میگذره. دوسال پیش مراد ما گفت اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید جوونهای ما راه افتادن ۲۳ سال طول کشید تا از تهران رسیدن به کربلا و دمشق ۲۳ سال دیگه نماز جمعه بیت المقدس ان‌شاءالله.»


مهدی طرفی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در توییتر خود نوشت:«سال‌هاست که خودمان را برای نبرد نهایی آماده کرده‌ایم، با اذن رهبر آماده‌ی دفاع از قدس هستیم.»


سجاد عبدی یکی دیگر از دانشجویان فعال در فضای مجازی نوشت: «یکی از شرایط ظهور، وحدت مسلمون‌ها و دعوت جهانی از امام زمان(عج) عنوان شده؛ ان شاءالله به زودی با وحدتمون نسخه رژیم اشغالی و جیره خورهاش رو می‌پیچیم،بعدش هم با آزادسازی قدس،بستر حکومت عدل جهانی رو فراهم میکنیم؛کاش لایق این جهاد باشیم و جا نمونیم.» عبدی در پیام دیگری در مورد تصمیم ترامپ نوشت: «در این معرکه باید تلاش کنیم مثل شهدا شویم؛شهدا در امتداد نگاهشان قدس پیدا بود!اهالی مکتب خمینی برای رهایی قدس و حرم جان میگذارند و جهاد و مبارزه با ظالم،باورشان هست؛حتی اگر جایی آنسوی مرزها باشد!اسرائیل آماده ی مبارزه با لشکریان خمینی باش.»



کاربر دیگری به نام آی پاراسی‏ در پیام توئیتری‌اش نوشته است: «اصلا تکلیف ما رو سردار دلاورمون حاج احمد متوسلیان سالها پیش مشخص کرد که ما با اسرائیل وارد جنگ خواهیم شد و عملیات مان را علیه آن ها شروع خواهیم کرد. هرکس با ماست؛ بسم الله! هرکس با ما نیست، خداحافظ!»



ملیحه طلایی نیز با انتشار تصویری از یک نوجوان فلسطینی در توئیتر، متنی را به این شرح با کاربران دیگر درمیان گذاشته است:‌ «ترس یک لشکر از یک نفر! بازداشت و اسکورت نوجوان معترض فلسطینی در قدس اشغالی توسط نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی.»


مسعود فدک نیز درباره مسجد‌الاقصی توئیت کرده: «مسجدالاقصی یا بیت المقدس (قبله اولِ مسلمین) اینجاست که صهیونیست‌ها سال‌هاست که به بهانه پیدا کردن معبد هیکل سلیمان در زیر این مسجدِ مقدس که محلِ معراج پیامبرِ.ص اسلام است، دست به حفاری‌های گسترده زده‌اند.»


صبرا‏ کاربر دیگر توئیتر نیز نوشته است: «به یاری و مدد خداوند، نابودی رژیم‌ کودک‌کش اسرائیل و آل‌سعود را با هم جشن خواهیم گرفت.»


محمد محسن صالحی مرام‏ نیز توئیت کرده است: «خطاب به نتانیاهو احمق فقط به اندازه برداشتن در پوش لنز زمان داری تا فرارکنی چراکه موشک ولایت تلآویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کند.»


کاربری با نام مستعار پتر صغیر‏ نیز نوشته است: «عربستان و اسرائیل، امروز دو روی یک سکه هستن... پرورش تروریست و نوکری آمریکا و مقابله با محور مقاومت هم محصول مشترک‌شونه.»



کاربری به نام محمد مافی‏ توئیت کرده است: «همه بدانند، هر غلطی می‌خواهند بکنند، ما شیعیان "علی‌ابن‌ابی‌طالب" در جهان هستیم و هیچگاه فلسطین را رها نخواهیم کرد...»


کاربری با نام ترنم بانو در توئیتر ‏نیز نوشته است: «هرمسلمون یک سطل آب بریزه، اسراییل رو آب ببره.»


مهدی نصیری فعال دانشجویی دانشگاه ارومیه در توییتر خود این‌گونه واکنش نشان داد: «حرکت حماقت آمیز رئیس جمهور آمریکا درباره فلسطین و بیت المقدس بی جواب نخواهد ماند. این حیله ترامپ برای دوران پساداعش در منطقه است.»


یکی دیگر از دانشجویان با نام امید نیکو نوشته است: «باید مراقب بود تمرکز بر یک غلطِ آمریکا در انتقال سفارتش ما را از اصل لزوم نابود کردن #اسرائیل و #صهیونیسم منحرف نکند! مستکبرین و عمال منطقه‌ای‌ آنها میخواهند با تقلیل دعوای موجودیت اسرائیل به سطوح پایین‌تر، اصل وجود منحوس آنرا تثبیت کنند.»



سادات انقلابی یکی دیگر از فعالین فضای مجازی هم در واکنش به این اقدام نوشت: «پایتخت تعیین میکنید واسه من؟ اگه از خودتون چیزی داشتید که یکی دیگه نمیومد براتون پایتخت تعیین کنه دیوونه ها» وی در پیام دیگری در توییتر اضافه کرده: «ما به خاطر حاج احمدمونم که شده میایم با خاک یکسانتون میکنیم تا دیگه حرف پایتخت نشنویم ازتون»


محمود قائدی با اشاره به جمله‌ای از رهبر حزب الله لبنان نوشته است: «مادولت که هیچ، قریه که هیچ، مزرعه که هیچ، حتی طویله‌ای به اسم اسرائیل راهم به رسمیت نمی‌شناسیم.»


علی نصرتی یکی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در این باره نوشت: «ملت‌های اسلامی باید محو بشن اگر که جوابی دندان‌شکن به این بی‌حرمتی‌ها ندن. لعنت بر حکومت‌های اسلامی خائنی که سبب شدن چنین تصاویری رو الان مشاهده کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته