دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1394 - 09:48

اینستاگرام پذیرش تبلیغات را آغاز کرد

پس از یک دوره 18 ماهه بدون آگهی‌های مزاحم، اکنون اینستاگرام رسما اعلام کرده است که به شیوه‌ای تازه آگهی می‌پذیرد.
کد خبر : 21740

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا به نقل از اینستاگرام، شبکه اجتماعی تخصصی اینستاگرام که به‌ طور خاص روی انتشار عکس تمرکز دارد و نوشته در آن محدود است، یکی از زیرمجموعه‌های متعلق به غول شبکه‌های اجتماعی، فیس‌بوک، است.


این شرکت که طی 18 ماه نخست عمرش، تنها چند اسپانسر مشخص با شیوه‌های محدود تبلیغاتی داشت و در ماه مارس (اسفند) اشاره‌ای به تغییر سیاست‌های مالی خود کرده بود، به تازگی رسما اعلام کرد که از این پس شاهد تبلیغات شرکت‌های ریز و درشت در این شبکه اجتماعی خواهیم بود.


اینستاگرام قصد دارد به شرکت‌ها اجازه دهد با استفاده از این شبکه اجتماعی، نه تنها عکس کالای خود یا پوستر تبلیغاتی آن را به اشتراک بگذارند، بلکه حتی امکان ارائه لینک مستقیم برای خرید، نصب یا هر خدماتی که مربوط به این کالاست را نیز فراهم خواهد کرد و در واقع «آگهی فعال» یا دو سویه را راه‌اندازی کرده است.


خدمات متفاوت دیگری که اینستاگرام به تبلیغ‌گذاران خواهد داد این است که بهترین مخاطب‌ها را برایشان مهیا و به نوعی موفقیت آگهی را تضمین می‌کند.


تا پیش از این، هدایت تبلیغات با اتکا به محل، جنسیت، سن و شغل افراد انجام می‌شد اما اینستاگرام قصد دارد با استفاده از دیتابیس‌های بسیار قدرتمند و فعال که در اختیار دارد (احتمالا با اتکا به داده‌های به‌دست آمده از فیس‌بوک) اطلاعات حاصل از تحلیل آماری علاقه‌مندی‌های افراد را با استفاده از تعداد کلیک‌ها، لایک‌ها و انتشار مجدد افراد، در اختیار شرکت‌هایی که سفارش آگهی داده‌اند، می‌گذارد و تبلیغات آنها را به سوی گروه‌هایی که بیشترین تناسب با محصول را دارند، هدایت خواهد کرد.


تحلیل رفتارهای آنلاین کاربران، مهم‌ترین و اصلی‌ترین منبع درآمد و منشاء قدرت غول‌های آی‌تی است. گوگل، یاهو، آمازون و فیس‌بوک، بزرگترین شرکت‌های آمریکایی هستند که با این روش و با درآمد حاصل از داده‌های رفتار مجازی افراد، میلیاردها دلار کسب درآمد کرده‌اند.


رفتار مجازی اشخاص، کاربردهای بسیار زیادی از انتخابات ریاست‌جمهوری در کشوری خاص گرفته تا فروش کالا یا حتی طراحی لباس و لوازم کاربردی دارد و اشخاص حقیقی و حقوقی با استفاده از این داده‌ها می‌توانند موفقیت خود در امور موردنظرشان را به حداکثر ممکن برسانند.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب