دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1396 - 12:30

پیانوی هوشمند یاماها به شما نواختن می‌آموزد

شرکت پیانوسازی یاماها یک هوش مصنوعی ارائه داده که به کاربر نواختن پیانوی واقعی را آموزش می‌دهد.
کد خبر : 209218

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از Engaget، نمایشگاه برلین 2017 IFA در حال برگزاری‌ است و شاید آخرین چیزی که توقع داشته باشیم آنجا بیابیم، یک هوش مصنوعی پیانویی باشد.


آموزش موسیقی کار دشواری‌ است که در آن باید نواختن هر نت به‌ موقع و در جای مناسب و به مدت مناسب به شاگردان تفهیم شود اما یاماها روشی جالب و مؤثر یافته است که هوش مصنوعی را قادر به آموزش پیانو نوازی می‌کند.


روش این هوش مصنوعی به‌آین شکل است که چراغ‌های LED قرمز و آبی روی کلیدهای پیانو نصب می‌شود و وقتی قرار است آهنگی نواخته شود، هوش مصنوعی نحوه نواختن آن را با روشن کردن چراغ هر کلید به کسی که پشت پیانو نشسته نشان می‌دهد.


این هوش مصنوعی با استفاده از iPad و iOS قابل استفاده است و از طریق الکسا و اکو (دستیار خانگی آمازون و گوگل) نیز می‌تواند خود را به پیانو وصل کند. قیمت این هوش مصنوعی 4000 دلار است اما اگر کسی پول کافی داشته باشد، یاماها یک پیانوی مجهز به کل سیستم و چراغ طراحی کرده است که قیمت آن 60 هزار دلار اعلام شده است.


چراغ‌های آبی روی کلیدهای سیاه و چراغ‌های قرمز روی کلیدهای سفید نصب می‌شوند تا به شخص نشان دهند که در هر لحظه کدام نت را باید فشار دهد. این نخستین‌ باری‌ است که برای آموزش موسیقی از یک هوش مصنوعی بهره گرفته می‌شود. در صورتی که نوازنده توانایی خواندن نت داشته باشد، این نرم‌افزار می‌تواند به‌ شیوه بالعکس نیز به‌ کار گرفته شود و موسیقی‌ای که نواخته می‌شود را به‌ صورت نت درآورد و نمایش دهد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته