دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر اکتشاف ایمیدرو:

عمر معادن موجود در حال اتمام است

مدیر اکتشاف ایمیدرو خبر داد: شناسایی بیش از 400 آنومالی جدید از جمله دستاوردهای مهم و بی سایقه اکتشافات جدید در طی 3 سال گذشته بوده است.
کد خبر : 199336

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، علی اصغرزاده مدیر اکتشاف ایمیدرو گفت: با توجه به افق 1404 که میزان تولید صنایع معدنی افزایش می‌یابد (فولاد 55 میلیون تن، مس 440 هزار تن، روی 300 هزار تن، سیمان 120 میلیون تن، طلا 10 تا 15 تن) و درنتیجه نیاز به مواد اولیه معدنی انکار ناپذیر است و در عین حال عمر معادن موجود (میانگین حدود 12 تا 13 سال) در حال اتمام است، اکتشاف به عنوان بزرگترین چالش پیش روی این بخش مطرح شد.


وی ادامه داد: بنابراین، در ابتدای دولت یازدهم مصمم شدیم تا روی برنامه اکتشاف کار کنیم که مورد موافقت هم قرار گرفت و پهنه ها مشخص شد و وزارت صنعت، معدن و تجارت، نیز پهنه های بیشتری در اختیارمان قرار داد.


مدیر اکتشاف ایمیدرو تصریح کرد: برنامه اکتشاف 250 هزار کیلومتر مربع با اولویت مناطق محروم و در نوار مرزی به عمق 20 کیلومتر انجام شد که با استفاده از نیروهای بومی آموزش دیده توسط ایمیدرو و نیروهای متخصص اجرایی شد.


وی ادامه داد: این کار، در 21 استان کشور و 34 پهنه کار شده و بیش از 400 محدوده امیدبخش شناسایی شد که نتایج بسیار خوبی از آنها به دست آمد.


اصغر زاده خاطرنشان کرد: تلاش کردیم از اساتید تراز اول جهانی در راستای بالابردن سطح دانش اکتشافی استفاده کنیم. همچنینی با تولید داده ها، شفافیت لازم را در بحث محدوده ها ایجاد کردیم تا سرمایه گذاران به مشارکت یا سرمایه گذاری تشویق شوند.
شرایط مناسب ایران برای سرمایه گذاری در معدن


کریس ویلسون، مشاور طرح های اکتشافی ایمیدرو درباره بازار بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه اکنون شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش معدن است، گفت: بازار تورنتو نشان می دهد که به طور کلی بازار در حال رشد است و شاخص طلای جهانی تورنتو و فلزات پایه نیز در حال رشد هستند که حاکی از روند رو به رشد بازار و تولید چین است.


کانادا و استرالیا میلیون ها دلار سهام عمومی آماده سرمایه گذاری دارند و در سال های آتی به جریان می افتد.انواع دیگر سرمایه ها نیز برای اجرای پروژه های پیشرفته وجود دارد. در کانادا 60 درصد سهام جمع آوری شده و در استرالیا نیز هر روز در حال پیشرفت است.


وی ادامه داد: سهام عمومی پس از سهام خصوصی آغاز به کار می کند و طی 2-3 سال آینده تحولاتی رخ خواهد دارد که در نتیجه آن پروژه ها باید آماده جذب سرمایه ها باشند. دلیل اینکه طی 6 سال اخیر حذب سرمایه گذاری در ایران صورت نگرفته، به دلیلی مشکلاتی بود که کشورهای معدنی با آن مواجه بودند.


ویلسون با بیان اینکه ایران از نظر معدنی بسیار توانمند است، گفت: ایران الان همه شرایط برای سرمایه گذاری در بخش معدن را دارد. در سال های آینده ایران، حجم زیادی از سرمایه گذاری ها را جذب خواهد کرد.وی ادامه داد: بسیاری از پروژه های ایران ارزش سرمایه گذاری را دارند و استرالیا، کانادا و اروپا همگی خواستار سرمایه گذاری در ایران هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته