دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1396 - 13:46

ارسال بیش از 3700 اثر به نهمین جشنواره فارابی

رئیس دبیرخانه نهمین جشنواره بین‌المللی فارابی از اتمام داوری آثار ارائه شده به این رویداد تا پایان آذر و برگزاری جشنواره در زمستان امسال خبر داد.
کد خبر : 195051

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر حسین میرزایی در نشست خبری جشنواره بین‌المللی فارابی که صبح امروز در پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد، گفت: «فراخوان نهمین جشنواره بین‌المللی فارابی 19 اسفند سال گذشته ارائه و آخرین زمان دریافت آثار در بخش داخلی تا پایان خرداد ماه اعلام شد. مهلت ارسال اثر به بخش بین‌المللی نهمین جشنواره بین‌المللی فارابی نیز تا 15 آگوست میلادی جاری (اواخر مرداد) تمدید شده است.»


رئیس دبیرخانه نهمین جشنواره بین‌المللی فارابی ادامه داد: «در این دوره از جشنواره بر اساس تجربیات سال‌های پیشین به برخی از حوزه‌ها توجهات بیشتری کردیم که از جمله این اقدامات مکاتبه با مدیر گروه‌های رشته‌های مختلف دانشگاه‌های برتر کشور بود تا اگر اثری را واجد شرایط می‌دانند به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.»


او افزود: «همچنین از ناشران نیز درخواست شد تا اگر آثار چاپ شده‌ای که از فروردین 93 تا اسفند سال 95 را حائز اهمیت و واجد کیفیت لازم تشخیص می‌دهند، به سامانه جشنواره اعلام کنند. در مجموع 3 هزار و 754 اثر به نهمین جشنواره بین‌المللی فارابی ارائه شده که از این مجموع تعداد 3 هزار و 630 اثر مربوط به بخش داخلی است.»


میرزایی یادآوری کرد در بین گروه‌های بخش داخلی نیز گروه فلسفه، کلام، اخلاق، ادیان و عرفان به ارائه 525 اثر، دارای بیشترین آثار هستند و پس از آن نیز گروه فقه، اصول، علوم قرآنی و حدیث دارای رتبه دم با 450 اثر است. حدود 60 درصد آثار دریافتی از سوی اشخاص حقیقی و 40 درصد دیگر نیز از سوی اشخاص حقوقی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.»


رئیس دبیرخانه نهمین جشنواره بین‌المللی فارابی گفت: «در بین آثار دریافتی جشنواره، بیشترین تعداد اثر دریافتی در قالب کتاب بوده و بعد از آن پایان نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دارای رتبه‌های دوم و سوم هستند. عمده مبحث خارج از کشور مرتبط با اسلام شناسی و ایران شناسی است و جشنواره برای دریافت آثار بیشتر، تعامل نزدیکی با رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و سفارتخانه‌های موجود در کشور داشته است؛ همچنین مکاتباتی نیز با دانشگاه‌های معتبر جهانی در این زمینه صورت گرفته است.»


او افزود: «تاکنون از کشورهایی همچون فرانسه، ایتالیا، آلمان، پاکستان، عراق، مصر، بلژیک و روسیه آثاری به نهمین جشنواره بین‌المللی فارابی ارائه شده است. نهمین جشنواره بین‌المللی فارابی زمستان سال جاری برگزار می‌شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته