دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1396 - 17:03

دعوت 3 دانشگاه از دانشگاهیان برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس

دانشگاه‌های اصفهان، علمی کاربردی و فنی‌وحرفه‌ای به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس، با صدور بیانیه‌‌هایی از همه دانشگاهیان برای حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند.
کد خبر : 189327

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سه دانشگاه با صدور بیانیه‌هایی برای نشان‌دادن اقتدار و عزت مسلمانان در برابر استکبار جهانی از دانشگاهیان برای حضور در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند.


متن بیانیه دانشگاه‌ها به شرح زیر است:


هرگونه ظلم، خشونت و تروریسم در هر نقطه‌ای از جهان محکوم است


دانشگاه اصفهان «قدس، فصل بزرگی از مبارزات بحق مسلمانان جهان و تاریخ مقاومت اسلامی است که صفحات آن نشانگر مظلومیت مسلمانان این سرزمین و یادگار حماسه­ای جاوید از شهامت و شجاعت است و روز جهانی قدس روز فریاد رهایی قبله­گاه اول مسلمانان جهان از چنگال صهیونیست‌های غاصب غارتگر است. این روز، میراث گران‌بهای بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی و نشانی از عمق دور اندیشی و هوشمندی امام خمینی (ره) است که بیانگر اعتقاد و پایبندی آن امام عزیز به اندیشه وحدت و انسجام اسلامی مقابل زورگویان جهانی است. اکنون که قریب به چهل سال از سخنان حکیمانه آن بزرگ مرد الهی گذشته است، جهانیان شاهد موج گسترده آگاهی‌بخشی و آزادی­‌خواهی ملت­‌های آزاداندیش جهان هستند. تروریسم دولتی اسرائیل و نظام سلطه بین‌الملل که شاهد آگاهی و بیداری امت اسلامی است، تأمین امنیت رژیم صهیونیستی و منافع اقتصادی خود را در چپاول، زیاده‌خواهی و در‌گیر‌کردن منطقه مهم و حیاتی غرب آسیا به خشونت و خونریزی هدف‌­گذاری کرده است و آتش فتنه را در اکثریت ممالک اسلامی و منطقه غرب آسیا به ­دست مزدوران تکفیری داعش و با آمریت استکبار جهانی روشن کرده است. در واقع رژیم اشغالگر قدس که به شدت از بحران عمیق هویت و مشروعیت رنج می‌­برد، برای جبران شکست‌­های پی‌در‌پی در عرصه‌­های مختلف بین­‌المللی می‌­کوشد تا با تربیت و حمایت از عناصر جاهل و متحجر از گروه‌­های تکفیری و تقویت مالی و تسلیحاتی آن­ها که متاسفانه از پشتیبانی و حمایت همه‌­جانبه برخی دولت‌­های مرتجع و سرسپرده منطقه نیز برخوردار می‌­باشند، با انجام عملیات تروریستی و به خاک و خون کشیدن انسان‌­های بی­‌گناه و ناامن‌کردن کشورهای مختلف، بر موج اسلام‌هراسی مولود جریان‌­های افراطی دامن‌ زده و قدرت و عظمت اسلام را نزد افکار عمومی دنیا خدشه‌دار کند.


دانشگاه اصفهان ضمن دعوت آحاد مردم شریف و همیشه در صحنه به­‌خصوص دانشگاهیان فرهیخته و آگاه به شرکت در راهپیمایی بزرگ روز قدس که تبلور همبستگی و همدلی جهان اسلام و تمام آزادی‌خواهان جهان با مردم مظلوم فلسطین و همه مظلومان و ستم‌دیده‌گان جهان است، تحرکات اخیر مزدوران تکفیری داعش در تهران و هرگونه ظلم، خشونت و تروریسم را در هر نقطه‌­ای از جهان و تحت لوای هر عنوان و آیینی محکوم نموده و مراتب سپاس خود از پاسخ دندان‌شکن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اعلام می‌نماید.»


مردم بار دیگر وحدت کلمه مسلمانان را به نمایش بگذارند


بیانیه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای: «روز قدس، روز اقتدار و عزت مسلمانان در برابر استکبار جهانی، روز نمایش اتحاد و همبستگی جهان اسلام در مقابل نماد‌های کفر، روز تولی و تبری و روز حمایت از ستمدیدگان و مظلومان جهان است. در این روز همه مسلمانان و آزادگان جهان به ندای رهایی‌بخش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران لبیک گفته و با حضور در صحنه، رشد و بالندگی خود را به تصویر می‌کشانند.


در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، خانواده بزرگ دانشگاه فنی وحرفه ای یکبار دیگر ضمن تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی و با پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی، همگام با امت اسلامی و روزه‌دار، فریاد عدالت‌خواهی خود را در حمایت از مردم فلسطین و ملل تحت ظلم وستم منطقه سر خواهیم داد و اثبات خواهیم کرد که همچنان پایبند به ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده و حامی انسان‌های آزاده که مسیر قیام را برای انحطاط کفر و الحاد برگزیده‌اند، هستیم. لذا به سهم خویش از ملت حماسه آفرین دعوت می‌کنیم با حضور در راهپیمایی بزرگ روز قدس، بار دیگر وحدت کلمه مسلمانان و قدرت توکل به ذات لایزال الهی را به نمایش بگذارند.»


دانشگاهیان از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند


بیانیه دانشگاه علمی‌کاربردی: «مسلمانان جهان باید روز قدس را روز همه‌ مسلمین،‌ بلکه مستضعفین بدانند و از آن نقطه‌ حساس در مقابل مستکبرین و جهان‌خواران بایستند،‌ و تا رهایی مظلومان از زیر ستم قدرتمندان از پای ننشینند. حضرت امام خمینی (ره(


سالیان متمادی از داغ بزرگ غصب فلسطین می‌گذرد و این درد بر قلب امت اسلامی همچنان سنگینی می‌کند. رژیم غاصب صهیونیستی ترکیبی از خشونت‌، ترور، کشتار و ویرانگری را بر این ملت مقاوم تحمیل می‌کند و غربت و مظلومیت قدس در پس خیانت‌ها و حماقت‌های برخی سازشکاران منطقه دوچندان می‌شود.


امروز و به دنبال پیشگامی ملت موحد و یکپارچه ایران اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (قدس سره) و ولی امیر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای (حفظه الله( در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و آرمان آزادی قدس شریف، مساله فلسطین به اولین مساله و دغدغه تمامی آزادگان و آزادی‌خواهان جهان از هر ملت و دین و مکتبی درآمده و مشروعیت ظاهری و مبتنی بر نیرنگ و فریب آن رژیم غاصب هر روز در افکار عمومی جهان سست‌تر می‌گردد. در این روزها علی‌رغم فضاسازی‌های مسموم رسانه‌های وابسته به شبکه بین‌المللی صهیونیسم، ملت‌ها بیش از پیش به معیارهای دوگانه غرب در زمینه دموکراسی، آزادی، احترام به ملت‌ها و انسان‌ها و حقوق بشر و پی می‌برند و صحنه امروز فلسطین مظلوم و مقاوم به دادگاه حقوق بشر غربی و سایر شعارهای مزوّرانه آن‌ها تبدیل شده است.


دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن حمایت قاطع از جبهه مقاومت اسلامی از عموم مردم شریف ایران به ویژه دانشگاهیان، مدرسان و دانشجویان دعوت می‌نماییم ضمن حضور حداکثری در راهپیمایی روز جهانی قدس با آرمان‌های راستین شهدا و امام شهدا و مقام معظم رهبری بیعت مجدد نموده و از مردم مظلوم فلسطین تا آزادی کامل از دست غاصبین حمایت کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته