دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش آنا از غرفه دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه قرآن

حسن‌پور: دغدغه همیشگی دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت قرآنی در میان دانشجویان و تاثیرات آن است

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس، سال جاری نماینده غرفه واحدهای دانشگاه‌های آزاد اسلامی در نمایشگاه قرآن است. رئیس واحد شهر قدس می‌گوید: یکی از دغدغه‌های همیشگی دانشگاه آزاد اسلامی، فعالیت قرآنی در میان دانشجویان و تاثیرات آن است.
کد خبر : 185532

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی از بین 22 موسسه غیر دولتی حائز شرایط شرکت در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن با محوریت اخلاق و زندگی بوده و این نمایشگاه از تاریخ 8 تا 26 خرداد جاری همزمان با ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی (ره)در حال برگزاری است.


این روزها فضای شبستان مصلای امام خمینی علاوه بر آنکه میزبان علاقه مندان و بازدیدکنندگان از بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است، در بین خبرگزاری ها روابط عمومی معاونت قرآنی سیما هر شب بیش از سی آیتم برنامه با موضوعات قرآنی از مفاهیم اخلاقی و داستانی ضبط و ارسال می کند.


در این میان غرفه دانشگاه آزاد اسلامی میزبان جمعی از مسئولان و مدیران ارشد کشوری بوده است و تاکنون مهندس محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری، سید رضا صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه اصحاب رسانه و دیگر مسئولان سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی با هیات همراه از غرفه دانشگاه آزاد اسلامی بازدید به عمل آورده اند.



بازدید از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم همه روز از ساعت 16 الی 24 تا مورخ 26 خرداد برای عموم مردم فرهیخته و هموطنان امکان پذیر است. به منظور بازدید از این نمایشگاه به غرفه دانشگاه آزاد اسلامی می رویم و در ابتدای بازدید با جمعیت شلوغ و پویایی مواجه می شویم.


پس از کمی تامل با ناصر رضایی مدیر غرفه و دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به گفت‌وگو نشستیم.


رضایی دبیر شورای قرآن و عترت واحدهای استان تهران به خبرنگار آنا می گوید: واحد شهر قدس در فعالیت های قرآنی اگر نگویم اول هست جایگاه اول تا سومی را با افتخار به خود اختصاص می دهد و همیشه جزو سه واحد برتر استان تهران بوده و هست.


این مسئول می افزاید: تاکنون بیست و دو دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت در بخش شفاهی و کتبی ویژه استادان، دانشجویان و کارکنان در واحد شهر قدس برگزار شده است.


وی با اشاره به محدویت فضای غرفه می گوید: مدیریت بخش دانشگاهی نمایشگاه با وزارت علوم بوده است و به دلیل اینکه تعداد دانشگاه های بیشتری شرکت کرده اند، متراژ کمتر بوده است. اما با این حال به زعم دوستان و عوامل اجرایی باز هم فضای بیشتری به دانشگاه آزاداسلامی اختصاص داده شده است.


رضایی خاطرنشان می کند: در تداوم فعالیت های قرآنی این واحد علاوه بر حضور در نمایشگاه برگزاری جشنواره هنر و ادبیات دینی و فرهنگی را نیز انجام خواهد داد.


دبیر شورای قرآن و عترت واحدهای استان تهران از حمایت و توجه ویژه دکتر حسین حسن پور درویشی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس به فعالیت های قرآنی قدردانی کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس هم با تشکر از زحمات پرسنل معاونت دانشجویی و فرهنگی این دانشگاهبه آنا گفت: یکی از دغدعه‌های همیشگی دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت قرآنی در میان دانشجویان و تاثیرات آن است.


حسن پور به تهیه گلچینی از آثار در نمایشگاه بیست و پنجم و تهیه پایان نامه های دانشجویی با موضوع حجاب و عفاف و پایان نامه های قرآنی بر پایه دانش و روش های تفسیر پژوهی قرآن کریم در لابلای آثار هم اشاره کرد.


این مسئول افزود: واحد شهر قدس سعی دارد با ایجاد کرسی های قرآن و عترت به همت کانون های دانشجویی بسیج اساتید و کارکنان فعالیت های قرآنی را در راستای منویات رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی بسط و توسعه دهد و برای دستیابی به این مهم برنامه ریزی در شورای حجاب و عفاف و جلسات شورای فرهنگی صورت گرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب