دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1396 - 17:20

هارلی دیویدسون سبز می‌شود

شرکت موتورسازی هارلی‌ دیویدسون به‌ عنوان یکی از افسانه‌ای ترین شرکت‌های این حوزه، برنامه تولید موتورهای الکتریکی را آغاز کرده است.
کد خبر : 179236

به‌گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌نقل از Autoblog، علاقمندان به موتور سواری این روزها به‌دنبال راهی برای موتور سواری دوستدار محیط زیست هستند که هم از آلودگی بکاهند و هم هزینه‌های سوخت را به صفر برسانند پس خبر تولید موتورهای الکتریکی توسط هارلی‌ دیویدسون برای آنها خبر خوبی محسوب می‌شود.


هفته گذشته و در جریان برگزاری مراسم یکصدمین سال فعالیت هارلی در استرالیا، معاون مدیرعامل این شرکت در مصاحبه‌ای اعلام کرد که طی 10 سال آینده، ده‌ها مدل موتور جدید در برنامه تولید هارلی گنجانده شده است که انواعی از موتورهای الکتریکی را شامل می‌شود. او قول داد که طراحی این موتورها، هویت موتورهای بیابانی و جاده‌ای هارلی را از بین نبرد و همچنان علاقه‌مندان بتوانند از ویژگی‌های یک هارلی دیویدسون لذت ببرند.


یکی از ویژگی‌های موتور سیکلت‌های هارلی، صدای بم و خشن این موتورهاست که به دلیل سیلندرهایی که با زاویه 45 درجه در موتور کار گذاشته شده‌اند ایجاد می‌شود اما در موتورهای الکتریکی خبری از این سیلندرها نیست و در نتیجه شرکت تصمیم دارد صدایی شبیه موتورهای جت برای سیکلت‌سواران ایجاد کند.


شرکت دیویدسون همچنین در نظر دارد تعدادی مدل سرعتی نیز به تولیدات خود بیفزاید که در آنها حداکثر سرعت موتور مورد توجه قرار می‌گیرد و در مدل‌های جاده‌ای سنتی، مسافتی که با موتور می‌توان طی کرد مورد توجه خواهد بود. هنوز هیچ برنامه‌ای برای تولید و فروش این موتورها ارائه نشده است و تنها نمونه ساخته‌شده آن نیز یک نمونه آزمایشی‌ است اما در صورتی که بخش پیش‌فروش آمریکا فعال شود، قطعا صفی برای پیش‌خرید تشکیل خواهد شد.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته