دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر ارشاد در جلسه شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی؛

همه سطوح مدیریتی کشور مدیون کادرسازی آیت‌الله هاشمی است/ ایشان نسبت به بقای دانشگاه آزاد اسلامی فوق‌العاده حساس بودند

جلسه شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر حمید میرزاده بعد از ظهر امروز برگزار شد.
کد خبر : 160022

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه با تسلیت ایام فاطمیه و درگذشت آیت‌الله هاشمی گفت: «من شبی که آیت‌الله هاشمی از دنیا رفتند، شروع به نوشتن کردم و 25 ویژگی شخصیتی ایشان را مکتوب کردم. آن چیزی که ما از ایشان داریم تجربه مدیریتی نسل جوان از آقای هاشمی است. با توجه به دوره‌ای که در مجمع بودیم، درس‌های زیادی از ایشان یاد گرفتیم که سه نکته آن بسیار مهم است.»


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: «بلندنظری و نگاه بلند به مسائل را از ایشان آموختیم. نگاه ایشان همیشه متوجه آینده بود که این خیلی مهم است. نکته دیگر اینکه ایشان هیچ چیزی را فدای صداقت نکرد که در عرصه سیاست این خیلی مهم است. آقای هاشمی هیچ‌وقت حقیقت را فدای مصلحت نکرد.»


او افزود: «در سال 70 که در خوزستان بنده مدیر بودم و آقای هاشمی مهمان ما بودند، نکات ویژه‌ای را در کادرسازی بیان کردند. به نظر من همه نسل مدیریتی امروز و حتی شخص رییس‌جمهور و همه سطوح مدیریتی کشور و دانشگاه آزاد اسلامی مدیون کادرسازی آقای هاشمی هستند.»


صالحی امیری در ادامه گفت: «مهم‌تر از همه اینها حساسیت آیت‌الله به دانشگاه آزاد اسلامی بود. حساسیت ایشان نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر از حساسیت به کل دولت بود. ایشان در هر جلسه‌ای اشاره‌ای هم به دانشگاه آزاد اسلامی داشتند و نسبت به بقای این دانشگاه فوق‌العاده حساس بودند. قطعا هیچکس به اندازه ایشان بر گردن دانشگاه آزاد اسلامی حق نداشت و ندارد.»


او افزود: «تاکید ایشان این بود که ما با دانشگاه آزاد اسلامی فشار اقتصادی، مالی و علمی را از دوش دولت برمی‌داریم. در مقطعی هم با تحقیر و توهین خیلی در حق ایشان ظلم کردند که امیدواریم خداوند خود جزای ظالمان را بدهد.»


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: «من امروز می‌فهمم که چرا ایشان نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی حساس بودند و برای آن می‌کوشیدند. مطمئنم اگر این دانشگاه نبود، امروز در کشور با بحرانی جدی در سطح کلان کشور، تحت عنوان لشکر بیکاران باسواد مواجه بودیم زیرا که دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن شعبه‌های متعدد در سراسر کشور، توانسته اشتغال زایی کند و بار زیادی را از دوش دولت‌ها بردارد. به همین خاطر از خداوند برای روح آن مرحوم طلب مغفرت می‌کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته