دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 دی 1395 - 16:50
در جلسه کمیته دانشگاهیان ستاد دهه فجر مطرح شد

انتخاب روز 17 بهمن به عنوان روز تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام راحل/ برنامه‌های دانشگاهیان برای دهه فجر اعلام شد

در جلسه امروز کمیته دانشگاهیان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، روز 17 بهمن به عنوان روز تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام راحل تعیین شد.
کد خبر : 150882

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دومین جلسه کمیته دانشگاهیان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با محوریت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با حضور نمایندگانی از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، وزارت بهداشت، دانشگاه‌های آزاد اسلامی، پیام‌نور، جامع علمی کاربردی، فنی‌و‌حرفه‌ای، فرهنگیان، جهاد دانشگاهی، سازمان بسیج دانشجویی، روابط عمومی و امور اداری وزارت علوم تشکیل شد.


این کمیته برنامه‌ریزی‌های لازم برای گرامیداشت سی‌و‌هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را انجام می‌دهد. در این جلسه که با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و رئیس این کمیته و سایر نمایندگان دستگاه‌ها و دانشگاه‌های مجموعه آموزش عالی کشور برگزار شد، به رسم هر سال، روز 17 بهمن به عنوان روز مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام راحل در حرم مطهر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران تعیین شد.


برنامه‌های محتوایی متناسب با ایام دهه فجر در این کمیته برنامه‌ریزی شده است که برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، حضور مسئولان و دانشگاه‌ها در نمازهای جمعه و سخنرانی پیش از خطبه‌ها، تورهای علمی، تدوین و چاپ نشریه و ویژه‌نامه، مسابقات کتابخوانی و برپایی نمایشگاه‌هایی از دستاوردهای آموزش عالی در طول انقلاب اسلامی تعدادی از آنهاست.


کمیته دانشگاهیان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی برپایی پیاده راه دانشگاه و انقلاب اسلامی (به همت دانشگاه تهران) در ضلع جنوبی و محوطه سردر تاریخی دانشگاه تهران و بازدید دانشجویان از بیت امام خمینی(ره) و حسینیه جماران و گرامیداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را نیز در دستور کار دارد.


همچنین گزارشی 4 ساله از فعالیت‌های معاونت فرهنگی وزارت علوم و معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌های سراسر کشور در حال تدوین است که همزمان با ایام الله دهه فجر در نمایشگاهی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نمایش گذاشته می‌شود و قرار است این نمایشگاه در در سایر مکان‌های مرتبط نیز برپا شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته