دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 دی 1395 - 17:50
حجت‌الاسلام طیبی:

ضعف در آموزش معارف دینی یکی از معضلات برخورد با نسل جوان است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، گفت: «یکی از معضلات در برخورد با نسل جوان این است که معارف دینی را به آن‌ها آموزش نمی‌دهیم و به دنبال رفع شبهات می‌رویم.»
کد خبر : 148485

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام ابوالقاسم طیبی در کارگاه آموزشی ائمه جماعات دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه این کارگاه یکروزه و با محوریت بررسی داعش برگزار شده است، اظهار کرد: «در ابتدای مطرح شدن موضوع داعش آنچه که مورد توجه قرار گرفت خواستگاه‌ها و عوامل رشد آن بود. در این زمینه دو مساله مورد توجه بود، نخست اینکه داعش یک تفکر خانگی است و کار آن القاعات نامناسب مسائل دینی به نسل جوان است که موجب انحراف و خروج آنها از اصل دین است. در همین راستا مسئولیت ما سنگین می‌شود تا هر مساله‌ای را اجرایی ندانیم.»


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ادامه داد: «هنگامی که غرب از حضور رژیم صهیونیستی در منطقه نا امید شد به فکر تمرکز داخلی و استفاده از یک فکر سلفی افتاد که نتیجه این تفکر به وجود آمدن داعش را در پی داشت.»



دکتر عبدالرضا فرهادیان معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه یادگار امام (ره) نیز با بیان اینکه این کارگاه در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود، از اهدای جوایزی به نفرات اول تا چهارم پاسخ دهندگان به سوالات کتاب خشونت و ترور که در این مراسم به روحانیون داده شده بود، خبر داد.


رئیس واحد یادگار امام (ره) هم گفت: «کارگاه امروز با حضور روحانیون و دکتر رضوانی مدرس... پربار و مفید خواهد بود.»


حجت‌الاسلام دکتر سید فرج‌الله موسوی اظهار کرد: «آن چه موجب خواهد شد حق بیان شود و مورد حمایت قرار گیرد و خود را دین‌دار بداند تبلیغ درون‌مایه یک طلبه است. تنها کار یک طلبه ورود به حوزه علمیه نیست بلکه ادا و تبلیغ دین است.»


وی افزود: «امام جماعت، رهبر، پیشوا، هادی و کسی است که مسیر را برای بهینه‌سازی وضع مردم مهیا می‌کند. در این راستا می‌بینیم که نقش روحانیون در انقلاب غیر قابل انکار است.»


موسوی اظهار کرد: «تولد انقلاب مدیون امام خمینی (ره) است. موضوع تبلیغ در زمان امام راحل چنان مسیر را تلطیف می‌کرد که یک روحانی به خود می‌بالید. در واقع روحانیت دلسوز همواره پاسبان دین است.»


رئیس واحد یادگار امام (ره) خاطرنشان کرد: «کسی می‌تواند روحانی دلسوزی باشد که به خدا توکل کند. در توکل به خداست که می‌بینیم هرکجا که روحانیون حضور دارند شعاع ورود آن‌ها پر نور است. در واقع رکن اصلی حرکت طوفنده یک روحانی، توکل، اخلاص، و ایمان به هدف است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته