دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی:

حضرت محمد(ص) پیامبر مهربانی، دوستی و محبت است/ واحدهای دانشگاه اطلس گردشگری منطقه خود را تهیه می‌کنند

مراسم افتتاحیه جشنواره گردشگری و اقوام ایرانی با حضور معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از معاونان، استادان، دانشجویان و کارکنان واحد علوم و تحقیقات و مدیران میراث فرهنگی و گردشگری در این واحد برگزار شد.
کد خبر : 143690

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر سیدطه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در جشنواره گردشگری و اقوام ایرانی واحد علوم و تحقیقات گفت: «مناسبت‌های زیادی در این ماه از جمله سالروز ولادت حضرت محمد(ص) و هفته وحدت (به پیشنهاد آیت‌الله منتظری و ابتکار امام خمینی (ره) برای وحدت هرچه بیشتر بین مسلمانان نام گذاری شده است)، ولادت امام صادق (ع)، وحدت حوزه و دانشگاه (به مناسبت سالروز شهادت شهید مفتح)، جشنواره گردشگری و اقوام و شب یلدا داشته‌ایم.»


او افزود: «خوشبختانه واحد علوم و تحقیقات همانند سایر حوزه‌های علمی، پژوهشی در حوزه فرهنگی با عملکردی مناسب سرآمد واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است.»


هاشمی به جنگ‌های داخلی برخی از کشورهای مسلمان اشاره کرد و گفت: «تندروی‌ها و حمایت‌های دشمنان اسلام برای ارائه جلوه‌ای نادرست و خشن از اسلام، باعث شده تا انسان‌های بی‌گناهی کشته شوند. این در حالی است که حضرت محمد(ص) پیامبر مهربانی، دوستی، لطف، عاطفه و محبت است.»


او ادامه داد: «معتقدم امروز جهان اسلام نیاز به بازنگری در برخی از برداشت‌های نادرست و اشتباه از تعالیم دین مبین اسلام دارد و این وظیفه دانشگاهیان بخصوص در رشته‌های علوم انسانی و قرآنی است. البته این به آن منظور نیست که حوزه‌های علمیه فعالیتی نکنند بلکه این امر، تفکر و تعامل دانشگاه و حوزه علمیه را طلب می‌کند.»


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «در دین مبین اسلام بر سفر برای آشنایی با اقوام مختلف و افزایش تجربه تأکید شده است.»


او افزود: «ثمره سفر، استفاده از تجربیات برای رسیدن به افق‌های جدید است. دانشگاه آزاد اسلامی همواره بر گردشگری تأکید فراوانی دارد. به این منظور براساس برنامه‌ای مدون همه 400 واحد آن در حال تهیه اطلس گردشگری در منطقه خود هستند. همچنین با توجه به بومی‌سازی دانشجویان، خوابگاه‌های دانشجویی به عنوان میزبان و محل اسکان گردشگران مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در مرحله اول و سایر هموطنان در مرحله دوم قرار گرفته است.»


هاشمی گفت: «ایران جزو ده کشور اول دنیا از نظر جاذبه‌های گردشگری است. جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، مذهبی و ... همگی ظرفیت خوبی را برای کسب درآمد ایجاد کرده‌اند. به عنوان مثال تنها در بخش مذهبی ایران جاذبه‌های مختلفی برای اکثر ادیان دارد که تنها نیازمند برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه برای جذب گردشگران خارجی است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته