دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1395 - 10:50
در مراسم امضای تفاهم‌نامه پژوهشگاه علوم انسانی با دانشگاه صداوسیما

قبادی: علوم انسانی مزیت منحصربه‌فردی در جمهوری اسلامی ایران است/ تولید سرانه علم به 1.5 درصد رسیده است

دکتر حسینعلی قبادی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری علمی و آموزشی با دانشگاه صدا و سیما از ارائه گزارش طرح کلان "اعتلای علوم انسانی معطوف به پیشرفت کشور" در هفته پژوهش خبر داد.
کد خبر : 138405

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دکتر حسینعلی قبادی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، با معرفی ظرفیت‌ها و توانایی‌های این پژوهشگاه گفت: «پژوهشگاه با رویکردهای مختلفی، فعالیت‌های علمی و پژوهشی انجام می‌دهد. اولین رویکرد پژوهشگاه علوم انسانی، برنامه توسعه با رویکرد دانایی‌محور است که بر مبنای آن شبکه نخبگانی راه‌اندازی شده است و این پژوهشگاه با بیش از ۲ هزار استاد در سراسر کشور ارتباط دارد.»


قبادی گفت: «رویکرد دیگر کاربردی‌سازی علوم انسانی است که برای اولین بار براساس این برنامه، پژوهشی در زمینه ساماندهی سکونت در حوزه مکران در حال انجام است.»


او افزود: «طرح جامع و کلان "اعتلای علوم انسانی معطوف به پیشرفت کشور" از جمله دیگر طرح‌هایی است که با مشارکت نخبگان کشور در حال انجام است و قرار است گزارش نهایی "فاز صفر" این طرح در هفته پژوهش ارائه شود.»


رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ادامه داد: «سومین رویکرد، رویکرد افزایش سرانه است. با تلاش پژوهشگران و استادان پژوهشگاه، تولید سرانه علم از ۰.۶ درصد به ۱.۵ درصد رسیده است و تلاش ما بر این است تا بتوانیم براساس پیش‌بینی برنامه توسعه تولید سرانه علم را به ۲.۵ درصد برسانیم. علوم انسانی مزیت منحصر به فردی در جمهوری اسلامی ایران دارد؛ چرا که علوم انسانی بزرگترین مجرای ارتباطی بین نسل‌هاست، بنابراین همکاری با دانشگاه صدا و سیما فرآیند جهت‌گیرانه‌ای است که به انتقال میراث ما به نسل‌های آینده کمک می‌کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته