دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1394 - 14:34

ربات فیلم جدید جنگ ستارگان واقعی است + ویدئو

در حالی که بسیاری از طرفداران فیلم­‌های تخیلی منتظر نمایش جدیدترین فیلم جنگ ستارگان هستند، اخبار و تریلرها حاکی از اضافه شدن یک عضو جدید به تیم ربات­‌های این فیلم است.
کد خبر : 13613

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از techcrunch، از همین حالا این ربات جدید که BB-8 نام دارد، طرفداران زیادی پیدا کرده و حدس زده می­‌شود کودکان عاشق این ربات می‌­شوند. واقعا نمی‌­شود از این ربات گرد و بامزه که با بدن توپی‌­اش روی زمین می‌­غلتد در حالی که سرش ثابت است، چشم پوشید.


در حالی که بسیاری از افراد فکر می‌­کنند BB-8 حاصل تکنیک­‌های کامپیوتری و جلوه‌­های ویژه است اما در حقیقت این ربات بامزه واقعا وجود دارد. ایده اولیه ساخت این ربات از یک اسباب‌بازی به نام Sphero گرفته شده است که می­‌توان حرکاتش را با تبلت یا گوشی کنترل کرد.


در سطح داخلی توپ تعدادی چرخ تعبیه شده است که به توپ امکان حرکت در جهات مختلف را می­دهد که به این مکانیسم ژیروسکوپ می­‌گویند.


اما راز ثابت بودن سر این ربات هنگامی که بدنش در حال غلتیدن است هنوز در پرده ابهام است. گمان زده می­‌شود برای این امر از آهن‌ربا استفاده شده است و یا خود سر دارای ژیروسکوپ جداگانه‌­ای است که باعث قرار گیری صحیح سر در جهت مناسب می­‌شود.


مترجم: هانا حیدری


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب