دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آبان 1395 - 12:11
با حضور وزیرعلوم:

خوابگاه دخترانه دانشگاه بجنورد افتتاح شد

با حضور دکترمحمد فرهادی وزیر علوم،تحقیقات و فناوری ،خوابگاه دخترانه دانشگاه بجنورد که از سوی بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد در این دانشگاه ساخته شده است به بهره برداری رسید.
کد خبر : 129744

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ،این خوابگاه با بیش از سه هزارمتر مربع زیربنا و 50میلیارد ریال هزینه 204 نفر ظرفیت دارد که عملیات احداث آن از سال گذشته آغاز شد و امسال به بهره‌برداری رسید.


دکتر عباس مصلی نژاد از جمله خیرین دانشگاه ‌ساز در کشور است که ساخت چند خوابگاه دانشجویی را نیز در کارنامه خود دارد.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در افتتاحیه این خوابگاه گفت: «دانشگاه‌ها باید جامع نگر بوده و با بخش‌‌های صنعت، کشاورزی و همه حوزه‌ها در ارتباط باشند و مشکلات کشور را در بخش‌های مختلف برطرف کنند.»


فرهادی بر آمایش آموزش عالی تاکید کرد و گفت: «این امر مصوب شده است و در این راستا دانشگاه‌ها به 10 منطقه تقسیم شده‌اند.»


او افزود: «همه رشته‌های دانشگاهی نباید در همه جا باشند. رشته‌های دانشگاهی باید ساماندهی شود که این مهم نیز در دست اقدام است.»


وزیر علوم گفت: «هم اکنون در سطح کشور 50 بنیاد خیرین حامی علم و فناوری وجود دارد که در بخش‌های مختلف از جمله ساخت خوابگاه، فضاهای آزمایشگاهی، تامین تجهیزات و سایر موارد مشارکت دارند.»


فرهادی بر نهادینه شدن فرهنگ وقف در مراکز آموزش عالی تاکید کرد و گفت: «دانشگاه‌ها نیازمند وقف خیران هستند همچنان که در دیگر کشورها نیز چنین پشتوانه‌هایی وجود دارد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته