اجناس تقلبی آمازون را از پا درمیآورد
به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از CNBC، تولیدات تقلبی که با آرم شرکتهای معتبر در بازار به فروش میرسد، از جمله قدیمیترین مشکلات بازارهای مدرن است که هر بازاری برای مبارزه با آن روش خاص خود را انتخاب کرده است. «آمازون» به عنوان بزرگترین بازار اینترنتی جهان نیز پس از سالها سردمداری در زمینه فروش اینترنتی کالاهای دست دوم و نو، اکنون با مشکل برندهای تقلبی روبهرو شده است و برای مبارزه با آنها قوانینی سختگیرانهای را اعمال میکند.
بنابر یافتههای گزارش سیانبیسی که از منابع بدون نام بهدست آمده است، آمازون برای فروش برندهایی مانند آدیداس، نایک و سامسونگ، مبلغی بین 1000 تا 1500 دلار بهعنوان هزینه تضمین اصل بودن مطالبه میکند. فروشندگان برای استفاده از این سایت باید این مبلغ را بپردازند و در غیر این صورت قادر به استفاده از خدمات آمازون نیستند. این موضوع موجب شده است تا عده زیادی از خرده فروشان این سایت، علاقه خود به استفاده از آن را از دست بدهند و به همتای چینی آن یعنی «علیبابا» روی بیاورند. یکی از سخنگویان آمازون دراین باره گفت: «حفظ امنیت خرید مشتریان از اولویتهای آمازون است و برای رسیدن به محیطی که مشتری در آن با خیال راحت خرید کند، هرکاری لازم باشد انجام خواهد شد.»
کارشناسان معتقدند این تصمیم آمازون توان رقابت از فروشندگان خرد را میگیرد و در میانمدت موجب کاهش فروش در این سایت و درنتیجه از دست رفتن جایگاه آن در تجارت الکترونیک خواهد شد. در صورتیکه آمازون این قانون را برای کالاهای ارزان و کوچکتر مانند وسایل آشپزخانه یا موسیقی نیز اعمال کند، باید منتظر واکنش شدید مخاطبان و افت ناگهانی در ضریب نفوذ خود در میان علاقهمندانش باشد.
مترجم: محمدرضا احمدینیا
انتهای پیام/