دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان منتشر کردند

بیانه‌ای در حمایت از بیانات سید حسن خمینی

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در بیانیه‌ای از سخنان سید حسن خمینی حمایت کردند.
کد خبر : 113720

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در متن این بیانیه آمده است:


«از زمان صدر اسلام بارها شنیده و خوانده‌ایم که سیره پیامبر اسلام(ص) این گونه نبود که مخالف و حریف سیاسی را به هر شکل و روشی مغلوب کنند، بلکه روش و سیره آن بزرگوار بر محور جوانمردی و دوری از سلاح تهمت، حذف، تخریب و پرهیز از نسبت دادن دروغ به دشمنان و مخالفان بوده است.


امام علی(ع) در نگرش سیاسی خود به آزادی اندیشه‌های مخالفان، احترام می‌گذاشت و همیشه به اصول اخلاقی پایبند بود و هیچگاه به توهین، ناسزا و نسبت دروغ به آنان متوسل نمی‌شد.


امام خمینی(ره) که پرورش یافته این مکتب فکری و معمار بزرگ انقلاب اسلامی، انسان استثنایی تاریخ پس از انبیاء عظام و معصومین (ع) و شاهکاری از خداوند خالق در جهان خلقت بود، نور خدا را چنان در جهان هستی پراکند که برای همیشه چراغ هدایت ملت‌ها و جوامع آزاده در عرصه‌های استکبارستیزی، عدالت‌خواهی و حق‌طلبی به شمار خواهد رفت.


همواره یکی از مهمترین دغدغه‌های هر حکومتی، مخالفان آن بوده است، اما نوع برخورد و تعامل با آنان در هر سیستم سیاسی متفاوت است‌. می‌توان گفت استفاده از سیاست تهمت و افترا نسبت به مخالفان فکری و سیاسی و توسل به دروغ برای بیرون راندن حریف و رقیب از صحنه، جزء ذات حکومت‌های استبدادی، مطلقه، احزاب و گروه‌های مطلق نگر و معتقد به تک صدایی است.


پیروان مکتب فکری – سیاسی امام خمینی و تربیت‌یافتگان آن با الهام از آموزه‌های دینی، تاریخی و انقلابی خود،هیچگونه سکوت و کوتاهی را در قبال کینه توزان نسبت به امام خمینی (ره) را نمی‌پذیرند و این اقدام سخیف و وقاحت‌بار که بی‌تردید ریشه آن را باید در دشمنان خارجی انقلاب و نظام و محافل فتنه آفرینان داخلی جستجو کرد، تحمل نمی‌کنند و به آنان نشان خواهیم داد که امام خمینی (ره ) همچنان در اذهان جهانیان اعم از دوست و دشمن زنده خواهد ماند و همانگونه که پیروان او از ایمان و اراده راسخ او قدرت خواهند گرفت دشمنان نیز در بیم و وحشت عظمت معظم‌اله و تفکر والای او گرفتار خواهند ماند و این مقام بلند الهی را جز خداجویان درک نخواهند کرد.


دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان پیوسته نشان داده‌اند که در عهدو پیمان با امام راحل که همواره در زمان حیات پر برکت خود می‌کوشید تا خدشه‌ای به انقلاب و نظام وارد نشود، استوار هستند و هرگز اجازه نخواهند داد که خاندان ارجمند آن حضرت از سوی بیگانگان و دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام و ایادی دست نشانده داخلی آنان مورد تهدید و تهاجم قرار گیرند.»


این بیانیه به امضای ابراهیم باوفا، نماینده تشکل‌های سیاسی و اسلامی استادان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و علیرضا امیرتیموری، دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی این استان رسیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته