دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1395 - 22:18

غول‌های فناوری برای مقابله با تجارت غیرقانونی حیوانات متحد شدند

سوداگران و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت جهانی و غول‌های فناوری به تازگی برای مقابله با تجارت غیرقانونی حیوانات زنده یا اعضای بدن آنها مثل شاخ کرگدن یا گوشت لاک‌پشت در جهان با هم متحد شده‌اند.
کد خبر : 110716

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Engadget، فروشگاه‌های اینترنتی Etsy و eBay و همچنین غول‌های فناوری مایکروسافت و یاهو قراردادی را امضا کرد‌ه‌اند تا براساس آن، برای استانداردسازی کاربری شبکه‌های اجتماعی و پلات‌فرم‌های تجارت الکترونیک با هم همکاری کنند. با وجود چنین اقدامی می‌توان به صورت خوش‌بینانه گفت که این ائتلاف راه‌های گریز برای تجارت قاچاق حیوانات متعلق به حیات وحش را خواهد بست.


راهبردها و دستورالعمل این ائتلاف شامل قاچاق حیوانات و اعضای بدن آنها می‌شود که خود موجب به خطر افتادن جان حیوانات و در نهایت خطر انقراض آنها می‌شود یا قوانین ملی ایالات متحده آمریکا را نقض می‌کند. براساس این قرارداد، شرکت‌ها تعهد کردند که خرید و فروش حیواناتی مانند گربه، سگ و پرنده را بین کاربران فیس‌بوک محدود نمی‌کنند.


بنیاد جهانی حیات وحش و بنیاد بین‌المللی حفاظت از حیوانات نیز در این ابتکار عمل شرکت کردند و به همین مناسبت دیروز را «روز جهانی فیل» نامیدند. اگرچه در این همکاری نام غول‌های دیگر فناوری مثل فیس‌بوک و آمازون، که فضای مستعدی برای رخ دادن خرید و فروش غیرقانونی حیوانات هستند، به چشم نمی‌خورد اما گروه‌های حفاظت از حیوانات امیدوارند که با شرکت‌های دیگر هم مذاکره کنند و آنها را به این ائتلاف دعوت کنند.


مترجم: نسترن صائبی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته