دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رباتی با کفش‌های کتانی + ویدئو

تقلید از تحرک انسان از قدیم برای رباتیک‌کاران یک کار مشکل است اما اکنون به نظر می‌رسد محققان موسسه فناوری جورجیا توانسته‌اند بر آن فائق آیند.
کد خبر : 101512

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از ایسنا، محققان موسسه فناوری جورجیا یک ربات انسان‌نما به نام DURUS طراحی کرده‌اند که به شیوه مشابه انسان روی تردمیل راه می‌رود. آنها همچنین طی طراحی جالبی، یک جفت کتانی به ربات مذکور پوشانده‌اند تا حرکت آن را بیشتر شبیه انسان نشان دهند.



دقت این ربات در تقلید از شیوه تحرک انسان بیش‌تر از سایر ربات‌هاست و برای راه رفتن، ابتدا پاشنه پا را بر زمین می‌گذارد و با انگشتان پا، خود را به جلو می‌راند. این شیوه راه رفتن برای یک ربات کاملا جدید است.


محققان یک جفت پای فلزی قوس‌دار با یک جفت کتانی آدیداس را به DURUS افزودند که به آن کمک کرد پس از چهار روز آزمایش شیوه راه رفتن را یاد بگیرد. این ربات همچنین بین مچ پا و پای خود از فنرهایی برخوردار است که مانند تاندون عمل می‌کنند. این فنرها به آن اجازه می‌دهند تا انرژی مکانیکی را از ضربه پاشنه پا ذخیره کرده و برای جلو رفتن استفاده کند. ربات جدید کارآمد محققان می‌توان به ساخت پروتزها و اسکلت‌های خارجی رباتیک برای کمک به معلولان منجر شود.



تصویر کامل ربات DURUS با سر


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته