دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 تير 1395 - 14:14
در نشست خبری امروز مطرح شد

ضیاء هاشمی: حق مدیریت مدیران وزارت علوم 4 میلیون تومان است

دکتر سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم امروز در نشست خبری گزارش عملکرد یک‌ساله‌ای از این معاونت ارائه کرد.
کد خبر : 97492

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: «در سال گذشته 110هزار برنامه فرهنگی در دانشگاه‌ها با محوریت تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی انجام شد.»


سید ضیاء هاشمی ادامه داد: «حجم بالای فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها با وجود بودجه محدودی است که در حوزه فرهنگی در اختیار ستاد وزارت علوم است. این بودجه کمتر از 20میلیارد تومان و تخصیص آن کمتر از 15میلیارد تومان بوده است و این در حالی است که مجموع بودجه دستگاه‌های فرهنگی کشور حدود 4هزار میلیارد تومان است.»


او برنامه وزارت علوم برای انجام فعالیت فرهنگی در دانشگاه‌ها را جلب مشارکت دانشجویان اعلام کرد و گفت: «از زمان استقرار دولت یازدهم تاکنون تعداد انجمن‌های علمی بین 30 تا 70درصد رشد داشته‌اند و هرساله جشنواره فعالیت‌ها و دستاوردهای انجمن‌های علمی با عنوان "رویش" به صورت منطقه‌ای و ملی برگزار شده و یک جریان علمی پویا در سطح دانشگاه‌ها ایجاد کرده است.»


هاشمی از رشد 40درصدی نشریات دانشجویی در دولت یازدهم خبر داد و گفت: «برگزاری جشنواره سراسری نشریات دانشجویی از برنامه‌های شاخص وزارت علوم در این حوزه بود که با رقابت بین 14000 اثر دانشجویی در دانشگاه تهران برگزار شد. چندین سال برگزاری این جشنواره متوقف شده بود.»


او تشکیل اتاق‌های فکر استانی را از برنامه‌های فرهنگی جدید وزارت علوم در دولت یازدهم اعلام کرد که با مشارکت نخبگان و دانشگاهیان در دانشگاه‌های مادر استانها انجام می‌شود و تاکنون 200 جلسه کارشناسی از سوی این اتاق ها برگزار شده است.


هاشمی برنامه نهضت رضوی را برنامه ابتکاری و شاخص فرهنگی دانشگاه‌ها در دولت یازدهم اعلام کرد که در قالب جشنواره‌های علمی فرهنگی رضوی و اردوهای رضوی برگزار می‌شود. به گفته او تعداد این جشنواره ها از 16 جشنواره به 29 جشنواره افزایش یافته است که در قالب های هنری، ادبی، پژوهشی و با محوریت 29 دانشگاه و مشارکت همه دانشگاه‌های کشور در حال انجام است.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم زمینه‌سازی برای رشد تشکل‌های اسلامی و انقلابی را اولویت وزارت علوم دانست و گفت: «در دولت یازدهم میزان حمایت مالی از تشکل‌های انقلابی 2/5 برابر شده است و تعداد تشکل‌های دانشجویی 15درصد و تعداد انجمن‌های علمی 50درصد رشد داشته است.»


هاشمی مشارکت گسترده دانشجویان در اردوهای رضوی به‌ویژه توسط دانشجویان اهل تسنن و اقلیت‌های دینی، حضور گسترده در مراسم اعتکاف و جشنواره های قرآنی را نشانه تعمیق فرهنگ اسلامی در دانشگاه‌ها دانست.


او یادآوری کرد کرد رعایت اسناد بالادستی مورد تاکید وزارت علوم است . هاشمی گفت: «این وزارت برگزاری هرگونه اردوی دانشجویی مختلط و کنسرت موسیقی را در دانشگاه‌ها غیرمجاز می‌داند و تاکنون مجوزی در این خصوص صادر نکرده است.»


هاشمی هم‌چنین به مزایای شفاف‌سازی دریافتی مدیران وزارت علوم اشاره کرد و گفت: «مدیران وزارت علوم با توجه به مرتبه علمی خود از دانشگاه‌ها حقوق دریافت می‌کنند که میزان آن کاملا روشن است و علاوه بر آن حق مدیریتی دارند که میزان حق مدیریت وزیر معادل 1/60 و معاونان وزیر معادل 1/30 حق مدیریت رئیس دانشگاه تهران است که در دولت یازدهم، وزیر علوم 30درصد آن را کاهش داد و هم اکنون حق مدیریت معاونان وزیر معادل رئیس دانشگاه تهران و 4 میلیون تومان است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته