دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1395 - 12:06

نمایندگان برخی تشکل‌های دانشجویی با وزیر بهداشت دیدار کردند

جمعی از دانشجویان عضو شورای مرکزی اتحادیه‌های تشکل‌های اسلامی دانشجویی با وزیر بهداشت دیدار کردند.
کد خبر : 97196

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، دانشجویان شرکت‌کننده در این مراسم از سراسر کشور و از پنج تشکل بسیج دانشجویی، جنبش عدالتخواه دانشجویان، جامعه اسلامی دانشجویان، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و دفتر تحکیم وحدت حضور داشتند و به صورت شفاف، صمیمانه و بی‌پرده و البته با دیدی نقادانه به بیان نظرات خود درباره موضوعات مختلف کشور و حوزه سلامت پرداختند. وزیر بهداشت به تمام صحبت ها گوش داد و پس از شنیدن کامل نظرات هر تشکل، به این نظرات پاسخ داد.


از شروع جلسه تا اذان مغرب، چهار تشکل نظرات خود را گفتند و پذیرای سخنان دکتر هاشمی بودند. پس از نماز مغرب و عشا، وزیر و دانشجویان در کنار هم افطار کردند و سپس بخش دوم جلسه که تا آغازین ساعات بامداد یکشنبه ادامه یافت آغاز شد. یکی از دانشجویان درباره ادامه پیدا کردن دیدار و گفتگوی وزیر بهداشت و دانشجویان گفت: «فقط مقام معظم رهبری پس از افطار هم سخنان دانشجویان را می‌شنوند و برای آن‌ها احترام قائل هستند و خوشحالیم که شما نیز از ایشان تاسی کردید.»


از اصلی ترین محورهای سوالات دانشجویان عملکرد حوزه سلامت در دولت یازدهم، حوزه‌های فرهنگی و آموزشی در کشور و دانشگاه‌های علوم پزشکی، افشای فیش‌های حقوقی، عدالت آموزشی، وضعیت معیشت دانشجویان به ویژه رزیدنت‌ها و انترن‌ها، چالش‌های نظام سلامت و طرح تحول بود.


همچنین دانشجویان حاضر در این دیدار درباره وضعیت بودجه وزارت بهداشت، جایگاه ایران در سلامت دنیا و منطقه، اختلاط و موسیقی در دانشگاه‌ها، ارتباط مسئولان با دانشجویان، برگزاری اردوهای جهادی، اجرای سیاست افزایش جمعیت، منظم شدن دیدار دانشجویان با وزیر بهداشت و افزایش بودجه تشکل‌های دانشجویی سوالاتی داشتند و هاشمی به طور مجزا به این پرسش‌ها پاسخ داد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب