دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1395 - 15:32

رویداد یک ماهه بازی‌سازان برای جهانی کردن بازی‌های ایرانی

در کنفرانس خبری امروز رویداد یک ماهه بازی‌سازی Level Up، که از فردا با حمایت مالی و معنوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار خواهد شد، رئیس شرکت فن‌افزار شریف به عنوان برگزار کننده، اهداف و فلسفه برگزاری این رویداد را برشمرد.
کد خبر : 95490

نسترن صائبی، گروه علم و فناوری آنا- امیرحسین فصیحی در این کنفرانس خبری در مورد انگیزه و فلسفه برگزاری Level Up گفت: «این رویداد یک مسابقه بازی‌سازی 31 روزه سات که از اول تیر ماه شروع می‌شود. هدف برگزاری از این مسابقه، ارائه نمونه‌های آزمایشگاهی یا برش عمودی از بازی‌ها توسط بازی‌سازان است به صورتی که این نمونه باید جذابیت و حس و حال بازی و همچنین چشم‌انداز و نگرش جدی برای بین‌المللی شدن را داشته باشد».


وی افزود: «این بازی کاملا به صورت آنلاین انجام می‌شود تا همه علاقه‌مندان از سرتاسر کشور بتوانند در آن شرکت کنند. در پایان یک ماه، دموی بازی توسط بازی‌سازان روی سرور ارسال می‌شود و سه تیم برنده علاوه بر دریافت جایزه نقدی، جمعا به ارزش 25 میلیون تومان، با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نمایشگاه گیمزکام آلمان، که در اوت امسال برگزار خواهد شد، به عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه بازی اروپا، معرفی خواهند شد».


وی همچنین گفت: «هدف دیگر این مسابقه یک ماهه، شناسایی پروژه و تیم‌های خوب و تواناست تا بتوانند بازی خود را به صورت بین‌المللی منتشر کنند و شرکت شریف فن‌افزار و شرکت‌های دیگر در انتشار این بازی‌ها همکاری و حمایت خواهند کرد».


در مورد سابقه کاری شرکت فن‌افزار گفت که این شرکت در سال 1382 تاسیس شده است و از سال 1385 کار بازی‌سازی را به صورت رسمی شروع کرده است و گرشاسب نخستین بازی‌ای است که توسط این شرکت منتشر شده و اتفاقا با استقبال بسیار خوبی نیز همراه شد؛ چنانچه 25 هزار نسخ فیزیکی آن در ایران به فروش رفت و در خارج از کشور نیز نخستین بازی‌ای است که در استیم منتشر شد و حتی به صورت فیزیکی نیز در اروپا منتشر شد.


فصیحی اولویت امروز شرکت فن‌افزار شریف را ساخت و انتشار بازی‌های بین‌المللی دانست و گفت که بر اساس همین رویکرد نیز رویداد یک ماهه Level Up را برگزار کرده است.


وی سرفصل اولویت‌های این شرکت را سه مورد کمک به تولید (برای ساخت محصول بهتر)، کمک به اطلاع‌رسانی (رساندن پیغام بازی به مخاطب) و فروش و پشتیبانی از محصول برشمرد و گفت: «اکثر تیم‌ها به بین‌المللی شدن فکر نمی‌کردند. نگاه بازی‌سازان ایرانی فقط به بازار داخلی است و معمولا ایده‌های خارجی را کپی می‌کنند و آن را ترجمه و منتشر می‌کنند و با این کار، روح جسارت و شجاعت و نوآوری در آنها گم می‌شود. در این راستا، سعی داریم با تیم‌هایی کار می‌کنیم که اشتیاق بسیاری به انتشار بین‌المللی دارند».


وی گفت که 80 تا 90 درصد بازی‌ها به خصوص بازی‌های موبایلی کپی‌شده بازی‌های خارجی هستند اما این موضوع در بازه زمانی کوتاه در بازار داخلی جواب می‌دهد و موفقیت و فروش آنها کاملا موقتی است.


فصیحی در مورد Level Up گفت که نکته مهم این رویداد به غیر از تشویق تیم‌های بازی‌سازی به سوی جهانی شدن، این است که مربیان یا منتورهایی در نظر گرفته شده که گروه‌ها می‌توانند با انتخاب آنها، مسائل فنی و غیر فنی خود را با آنها از طریق ایمیل در میان بگذارند.


گفتنی است که ثبت‌نام تیم‌های بازی‌سازی از فردا شروع می‌شود و تا هفتم تیر ماه ادامه دارد و هنوز مشخص نیست که چند تیم در این رویداد ثبت نام خواهد کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته