دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کسری بودجه، دانشگاه مطرح انگلیس را از فهرست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهانی خارج کرد

کسری بودجه، دانشگاه مطرح انگلیس را از فهرست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهانی خارج کرد
دانشگاه شفیلد بریتانیا در سال تحصیلی جاری به دلیل کاهش تعداد دانشجویان با کسری ۵۰ میلیون پوندی مواجه است.
کد خبر : 937250

به گزارش خبرگزاری آنا، دانشگاه شفیلد بریتانیا به تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرده است که تعداد دانشجویان ثبت نامی سال جاری این دانشگاه ۲۲۰۰ نفر کاهش یافته است که این تعداد حدود ۷ درصد کاهش در تعداد دانشجویان در مقایسه با سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ است زمانی که ۳۰ هزار و ۳۰۷ دانشجو در این دانشگاه حضور داشتند.

در این بیانیه آمده است که به تمامی بخش‌های این موسسه علمی دستور داده شده است که در طول سال آینده صرفه جویی‌هایی انجام دهند، اما هنوز جزئیاتی اعلام نشده است.

این دانشگاه بیان کرد: مانند بسیاری از دانشگاه‌های دیگر در بریتانیا، ما کاهش تعداد دانشجویان بین‌المللی را تجربه کرده‌ایم که این موضوع تأثیری بر وضعیت مالی ما خواهد داشت.

این دانشگاه که ۸۶۰۶ نفر را استخدام کرده است، همچنان در حال بازنگری پروژه‌های زیرساختی خود است تا با  این کسری بودجه مقابله کند. آمار منتشر شده اخیر توسط وزارت کشور بریتانیا نشان می‌دهد که تعداد دانشجویان بین‌المللی که برای تحصیل در بریتانیا درخواست ویزا داده‌اند، کاهش یافته است.

سخنگوی دانشگاه افزود: ما همچنان با دولت در مورد ارزش تحقیقات، نوآوری و آموزش‌هایی که برای اقتصاد بریتانیا به ارمغان می‌آوریم صحبت می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم با همکاری هم، راه‌حل‌هایی برای چالش‌های مالی پیش روی آموزش عالی پیدا کنیم.

این بیانیه اندکی پس از ان منتشر شد که دانشگاه شفیلد اعلام کرد امسال افزایش حقوقی برای کارکنان نخواهد داشت، زیرا همچنان با مسائل مالی دست و پنجه نرم میکند.

اتحادیه دانشگاه و کالج‌های انگلیس (UCU) اعلام کرد تغییرات اخیر، از جمله از دست دادن ده‌ها کارمند باتجربه، باعث شده است که دانشگاه شفیلد از فهرست ۱۰۰ دانشگاه برتر در رتبه‌بندی جهانی خارج شود.

یکی از سخنگویان اتحادیه دانشگاه و کالج‌های انگلیس گفت: دانشگاه در دوران سخت مالی به سر می‌برد که این امر عمدتا به دلیل سقوط بازار دانشجویان بین‌المللی که به بریتانیا می امدند، رخ داده است.در حالی که این موضوع تا حدودی به دلیل مشکلاتی است که کل آموزش عالی بریتانیا را تحت تأثیر قرار داده است، اما تصمیمات فعلی مدیریت نیز نقش داشته و باید مسئولیت آن را بپذیرند.

دانشگاه‌ها برای مواجه با مشکلات مالی مشاغل را کاهش می‌دهند

معاون دانشگاه کاردیف در ولز اعلام کرد که همچنان میزان کاهش شغل‌ها برای جبران کسری ۳۰ میلیون پوندی در بودجه مشخص نیست.طرح تعدیل داوطلبانه در بزرگ‌ترین دانشگاه ولز ماه گذشته به پایان رسید، اما پروفسور وندی لارنر گفت که هنوز تعداد دقیق پست‌های حذف شده مشخص نیست و اخراج اجباری را نیز رد نکرد.

یک اتحادیه گفت که کارکنان دانشگاه ها با استرس و اضطراب روبرو هستند و این در حالی است که دانشگاه بنگور نیز به کارکنان خود پیشنهاد تعدیل داوطلبانه پس از کاهش تعداد دانشجویان را ارائه کرده است.

پروفسور لارنر گفت کاهش هزینه‌های کارکنان تنها بخشی از برنامه برای جبران کسری ۳۲.۸ میلیون پوندی و صرفه‌جویی حدود ۹ میلیون پوند است، اما هنوز ارقام نهایی مشخص نشده‌اند. تا زمانی که وضعیت مالی خود را بهبود بخشیم استخدام متوقف خواهد شد.

شعبه اتحادیه دانشگاه و کالج‌ها در دانشگاه کاردیف گفت که کارکنان با استرس، اضطراب و آینده‌ای نامشخص روبرو هستند و از رهبران دانشگاه خواستند برای تأمین مالی بهتر آموزش عالی تلاش کنند.

دولت ولز اعلام کرد که سقف شهریه‌ها را از ۹۰۰۰ پوند به ۹۲۵۰ پوند افزایش داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب